Tja. Har en fundering.. Min Audi a4 2,0 T dumpar helt orginal inget gjort med den (Dumpar inte så högt). Ska det vara så elr e de något lekage någonstans ?
Tja. Har en fundering.. Min Audi a4 2,0 T dumpar helt orginal inget gjort med den (Dumpar inte så högt). Ska det vara så elr e de något lekage någonstans ?
om du har original luftfilterbox så brukar de inte låta så mycke har du sportluftfilter så låter de mer...
om du har original luftfilterbox så brukar de inte låta så mycke har du sportluftfilter så låter de mer...
brukar ju typ knappt låta nått så länge oringal luftburken är kvar på turbo bilar byt till öppet filter så blir du nog nöjd
Asså jag har inte satt dit någon annan dump elr något sånt, undra bara om det är något som e fel på bilen när den dumpar orginal.. har haft bilen ca 1 vecka.
Normalt är att man knappt hör den dumpa överhuvudtaget. Vill du däremot att den ska dumpa så är de en adapter alternativt en ny dumpventil som gäller.
Edit: Skulle det vara ett läckage så borde du märka att den tappar kraft under acceleration.
men om han skulle sätta dit ett sportluftfilter så borde den ju höras lr?
Jo men de har han tydligen inte gjort. Dessutom är de inte säkert ändå. Jag har sportluftfilter på min GTI, men jag hör den inte dumpa ändå. Möjligtvis om jag lägger in i sportläget och drar på så hör man det. Men du kanske menar öppet sportluftfilter?
Normalt är att man knappt hör den dumpa överhuvudtaget. Vill du däremot att den ska dumpa så är de en adapter alternativt en ny dumpventil som gäller.
Edit: Skulle det vara ett läckage så borde du märka att den tappar kraft under acceleration.
men om han skulle sätta dit ett sportluftfilter så borde den ju höras lr?
Jo men de har han tydligen inte gjort. Dessutom är de inte säkert ändå. Jag har sportluftfilter på min GTI, men jag hör den inte dumpa ändå. Möjligtvis om jag lägger in i sportläget och drar på så hör man det. Men du kanske menar öppet sportluftfilter?
aaa menar öppet glömde skriva de men då ska de väll höras? många här i sveg som gjort de å dom hörs iaf
bosch dumparna som sitter på VAGs modeller kan börjar dumpa mer när dom har fått några år/mil på nacken, vi brukar få byta nån dump i veckan i sammband med service på jobbet.
Ja har en alukolv dump och Simota kolfiberbox och den dumpar lite. Men vill du att den ska dumpa så ska du nog börja med att byta dump och filter, sen om inte det duger så är det chip som gäller.
Känns bilen slöare på nått vis? När händer det vid hårt "arbete"? Lr bara när du släpper gasen "normalt"?
Nae den e inte slöare på något sett.. de pyser när ja släpper normalt.. typ exempel. 3an 1000 rpm upp till 2000 rpm o så pyser det till lite..
alltså har inte riktigt fattat fa trådskaparen undrar. men som du skriver att de pyser från 1000-2000rpm så ä de nog så att du menar att man hör att turbon laddar, vilket ja de ska du göra.,. dumpar gör inte bilen förräns du släpper gasen,,
Känns bilen slöare på nått vis? När händer det vid hårt "arbete"? Lr bara när du släpper gasen "normalt"?
Nae den e inte slöare på något sett.. de pyser när ja släpper normalt.. typ exempel. 3an 1000 rpm upp till 2000 rpm o så pyser det till lite..
alltså har inte riktigt fattat fa trådskaparen undrar. men som du skriver att de pyser från 1000-2000rpm så ä de nog så att du menar att man hör att turbon laddar, vilket ja de ska du göra.,. dumpar gör inte bilen förräns du släpper gasen,,
nae så menar jag inte.... det dumpar när ja släpper gasen ja.. allså den dumpar vid normalkörning och inte bara vid hård ansträngning.. men jag tror jag har fattat att allt är som det ska vara... den ska in på audi om några veckor så jag ska fråga dom me..
Tror inte du behöver oroa dig alls. När du släpper gasen så släpper ju avlastningsventilen tillbaka luften i insuget, och då åker en del ut ur luftfiltret igen. Tror det är det du hör Helt normalt på en turbobil