Körde med en ice-Link från dension som funkar med orginalstereon. Helt OK men tyvärr så drog den ur batteriet på min bil. Detta skall nu vara fixat men jag är inte helt nöjd med deras produkter. Bytte allt mot en Alpine HU med iPod styrning på baksidan och har dragit sladden till handskfacket (så där åker min iPod). Blev kanon.
Brl har harmon kardon styrning till ipod via sterion. Har själv det systemet och tycker det funkar bra, sterion måste ha aux ingångar.
Jag har kört detsamma i två bilar... Kostar runt en tusenlapp har jag för mig.. Men det blir riktigt snyggt, om det finns lämpliga ytor att sätta fast displayen och "bollen" som ersätter touchpadden.
om man inte har någon stereo i bilen på grund av massa mätare och annat vad kan man koppla in för något? Har för mig att jag sett folk som bara har ipod i bilen kopplat till högtalarna hur funkar det? var kan man köpa det?
Jag kör med en Alpine Idax 305 och en ipod classic. Bara plugga i ipoden och lägga den i handskfacket och ratta fram favoritmusiken via ratten på framsidan av huvudenheten.
Jag har en sånhär i min bil. USB ingång på baksidan så det är bara plugga in ipoden där sen har jag full styrning från stereon. Finns även aux ingång, bluetooth mm mm mm
ja ok men jag tänkte mer använda bara ipod och ingen stereo, finns det sådana boxar som man kan koppla in högtalarna till och bara koppla in ipoden och spela? om ni förstår hur jag menar? har för mig att jag har sett det??
ja ok men jag tänkte mer använda bara ipod och ingen stereo, finns det sådana boxar som man kan koppla in högtalarna till och bara koppla in ipoden och spela? om ni förstår hur jag menar? har för mig att jag har sett det??
Du måste ju givetvis ha en förstärkare emellan. iPoden i sig själv driver inga högtalare.
Så den "boxen" du snackar om innehåller isåfall effektsteg.
mvh Jonas
Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
om man inte har någon stereo i bilen på grund av massa mätare och annat vad kan man koppla in för något? Har för mig att jag sett folk som bara har ipod i bilen kopplat till högtalarna hur funkar det? var kan man köpa det?
du ska ha slutsteg till alla högtalare sen drar du lågnivå till dessa från ipoden.. antar att de är så alla har gjort?
jag har huvud enhet liggandes men får som sagt inte plats, och högtalare sitter det i bilen så tänkte så att man köper bara ett slutsteg och kopplar in högtalarna och ipoden till det sen har man ju en "liten" huvudenhet (ipoden) som man kan ha liggandes mellan sätena känns väl som en bra idé??