Hejsan blivande och nöjda audi ägare
Jag har haft både en 80 och har en a4 nu.
80 där har du en bil som har 0 tendens att krångla, förutom det var lite strul med bromsoken bak att dom hade en tendens att kärva, men det är inte så känt.
Annars bra bil i hela konstruktionen.
A4an är en mycket skön bil att köra, rolig också, dock är det det klassiska framvagnsproblemet som min bil börjar få nu, att reparera och byta ut dom 8st länkarmarna på verkstad kostar typ 14 000 kr men om du är händig byter du ut alla till en förstärkt satts som går att köpa på tyska ebay för typ 3800kr med frakt.
Meyle heter märket och dom används tom. på racingbilar samt du har 4 års garanti på armarna.
Turbon vet jag inget om då jag har en vanlig 1.8 utan turbo, men bara för det saknas turbo betyder det inte att den inte är pigg. 1.8 liters motorn är bensinsnål i sig och drar runt 0.7-0.8l blandad körning.
"...när man svänger lite vänster knarrar det under bilen men det är ingenting som är fel eller håller på att gå sönder" låter som en eller flera länkarm/ar. Dock får du bilen billigt och det bara är det felet så ser jag ingen anledning att inte köpa den då du kan förstärka hela framvagnen med detta kittet jag snackar om.
Kamremmen byts var 12.000 mil på A4an.