Råd för en Honda Civic -81

NathalieL
28 maj 2009 · 7 Inlägg

Nu har den varit med ett tag och inne på verkstad några gånger + fixat själv (killen haha), men börjar tröttna.. Är ingen expert och vill inte låta killen fixa för mycket heller.. Behöver råd! Bilen hackar och dör när det är väder som idag..våtväderlek! Sen vill verkstaden byta motor matta och ev. styrenhet.. Är det ens någon ide att försöka?? El är det skroten som gäller?? Någon som haft liknande problem?
Värdet ligger runt 4000:-

iHampus
28 maj 2009 · 93 Inlägg

Hade det varit jag så hade jag nog börjat kolla efter annan bil, menar en 81:a har varit med om en del, jag vet inte hur långt den har gått eller nått, men känner bara det att man kanske inte ska lägga ner så mycket mer pengar på en redan så (ursäkta uttrycket) sliten bil.

NathalieL
28 maj 2009 · 7 Inlägg

iHampus skrev:
Hade det varit jag så hade jag nog börjat kolla efter annan bil, menar en 81:a har varit med om en del, jag vet inte hur långt den har gått eller nått, men känner bara det att man kanske inte ska lägga ner så mycket mer pengar på en redan så (ursäkta uttrycket) sliten bil.

Ja tyvärr är det många som säger som du, men ett försök är aldrig fel. Tack!
Får bli skrotning tror jag sad

Senast redigerat av NathalieL (28 maj 2009)

Rquired Allmänt envis
28 maj 2009 · 12 512 Inlägg

Som sagt, att lägga ner pengar på rep är kanske inte värt det.

Men ett tips, iom att det är vid en viss väderlek den jävlas får det mig att tänka på elfel någonstans, elfel för mig=en flaska elspary 2-26 och spraya allt jag kommer åt. Under huven kommer du hitta kontakter hit och dit, försök ta alla.

Du skall förstås inte dränka kontakterna i elspray, lägg ett lager men inte så det rinner. Brukar räcka alldeles lagom.

Lycka till, det kan kanske rädda den från skrotdöden? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
sir_daniel www.kudoz.se
28 maj 2009 · 3 802 Inlägg

innan du ev. skrotar den lägg ut den på annons på www.hondaklubben.com

NathalieL
29 maj 2009 · 7 Inlägg

Rquired skrev:
Som sagt, att lägga ner pengar på rep är kanske inte värt det.

Men ett tips, iom att det är vid en viss väderlek den jävlas får det mig att tänka på elfel någonstans, elfel för mig=en flaska elspary 2-26 och spraya allt jag kommer åt. Under huven kommer du hitta kontakter hit och dit, försök ta alla.

Du skall förstås inte dränka kontakterna i elspray, lägg ett lager men inte så det rinner. Brukar räcka alldeles lagom.

Lycka till, det kan kanske rädda den från skrotdöden? smile

Tack!! Absolut det ska jag göra!!!

Roosen
29 maj 2009 · 27 Inlägg

jag personligen skulle definitivt fixa bilen, lite kosta vad det kosta vill smile så cool bil! men jag kan rekomendera dig att kika på denna länk om du vill ha en ny renault wink http://www.rockklassiker.se/renault-bilslakten

Slash Saabifierad
30 maj 2009 · 2 027 Inlägg

Får du inte i ordning på den, sälj den istället för att skrota, gamla Civics från 81 är inte alltför vanliga, finns säkert en bunt entusiaster som är intresserade att fixa eller ha den som reservdelsbil. Bättre än att inte få ett öre alternativt 500 spänn på en skrot.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!
TyrolerHatt Skogsmålare
30 maj 2009 · 630 Inlägg

Nej skrota inte den. Finns garanterat någon som kan tänka sig köpa den. Pefekt kanske som reservdelsbil eller fixa iordning. Hade det inte varit så långt hade jag varit intresserad.

Som sagts innan så lägg ut den på hondaklubben.

NathalieL
1 juni 2009 · 7 Inlägg

Tack snälla för alla tips!!! big_smile

Rquired Allmänt envis
1 juni 2009 · 12 512 Inlägg

NathalieL skrev:
Tack snälla för alla tips!!! big_smile

Fungerar den bättre nu då? smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
NathalieL
2 juni 2009 · 7 Inlägg

Rquired skrev:

NathalieL skrev:
Tack snälla för alla tips!!! big_smile

Fungerar den bättre nu då? smile

Nja, lite bättre..Men har anmält den till en tävling på rockklassiker :-)

NathalieL
2 juni 2009 · 7 Inlägg

NathalieL skrev:

Rquired skrev:

NathalieL skrev:
Tack snälla för alla tips!!! big_smile

Fungerar den bättre nu då? smile

Nja, lite bättre..Men har anmält den till en tävling på rockklassiker :-)

Man kan rösta på den bilen man tycker är fulast så kan man vinna en resa till Ungern och se på Formel 1 big_smile

Rquired Allmänt envis
2 juni 2009 · 12 512 Inlägg

NathalieL skrev:

NathalieL skrev:

Rquired skrev:

Fungerar den bättre nu då? smile

Nja, lite bättre..Men har anmält den till en tävling på rockklassiker :-)

Man kan rösta på den bilen man tycker är fulast så kan man vinna en resa till Ungern och se på Formel 1 big_smile

Jaha, undrade lite vad det var men glömde fråga tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang