3075
Sök

Jag har en fråga om min saab 9-3

22 Inlägg
25 maj 2009
Trådstartare
jag har en Saab 9-3 se 5d 2.0t  och när jag ligger på 4-5 tusen vara känns de som om bilen inte riktigt orkar de känns som om bilen håller på och gasar sen släpper den gasen och så håller den på någon som har några förslag på va de kan vara??
och om de ska vara så ?
om inte hur man kan ändra de

248 Inlägg
26 maj 2009
Vid 6 tusen varv finns det en spärr som är till för att skydda motorn. Motorn släpper automatiskt av för att sänka varvtalet. Läste jag i instruktionsboken.

22 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
du eller någon värkar inte veta hur man tar bort den spärren ???

371 Inlägg
26 maj 2009
Spärren finns där av en anledning. Den ska däremot inte gå in vid 4-5k varv. Testa med nya stift och tändkassett om du har möjlighet. Båda de delarna kan skapa en del minst sagt underliga fenomen wink

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
26 maj 2009
Jockessaab skrev:
Vid 6 tusen varv finns det en spärr som är till för att skydda motorn. Motorn släpper automatiskt av för att sänka varvtalet. Läste jag i instruktionsboken.

Denna spärr kallas för övervarvningsskydd och är till för att skydda motorn.
Vid chippning (vet dock ej från vilket steg) så brukar man flytta denna spärren till ca. 7000rpm.

Men om jag hade varit du så skulle jag provat byta tändkassett.
Känner några som har haft liknande problem och för dem så hjälpte det att byta tändkassetten, vet dock ej om dem bytte tändstift samtidigt men jag tror nästan att dem gjorde det.

/påsen

PÅSEN RACING

22 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
okok de är ju bara och testa och byta tändstift och tändkasett  tack för hjälpen

Sök