3233
Sök

Kan man stoppa en polishund ?

198 Inlägg
5 juni 2009
Har sett både polishundar och väktarhundar på nära håll i arbete som figurant på träning och tävling. En polishund skulle jag aldrig vara rädd för då jag skulle stå helt still så fort jag hör eller ser "byrackan". Då är det värre med väktarhundar som inte är av riktigt samma kvalité och gärna tuggar lite extra på den kroppsdel som de får tag i.
De spekulationer om hur lätt det är att klara sig undan genom att bryta nacken av hunden etc har inte en j-a aning om hur förlamande ont ett hundbett gör.

1332 - Överjävlig

www.LynxTalk.se
420 Inlägg
5 juni 2009
Misstänker att det bästa sättet är att vara still och så pass kall att man kan kontrollera hunden, som många skriver. Men hur lätt det nu är när en hund kommer i 40 blås rakt mot en.

Jag har blivit biten i armen av min hund och det gör förbannat ont. Tror inte man klarar av att bryta nacken av en hund medan den hänger i ena armen. För det första gör det så pass ont att man inte kan tänka så långt. Sen har hunden rätt så starka nackmuskler. Att den sen rycker och skakar på huvet gör nog inte saken bättre.

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!

Kanon..
1 473 Inlägg
6 juni 2009
Nu börjar de skrivas lite vettigare saker smile

Sök