2263
Sök

Hur får jag grymt tumgångsljud i min V70!?

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Men tror du att speedy kan tillverka rör till mig?eller blir det kanske grymt dyrt!

2 652 Inlägg
17 juli 2006
jag inte vad speedy tar för sådant . de bästa är att ringa o kolla , jag förmodar att du \kompis monterade halvsatsen så de är ju lätt fixat att byta främre delen också . men hur ska du göra med kat ?

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
simons system fick faktiskt speedy montera åt mig! kostade bara 700:-!

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
Kat. får jag nog byta ut mot sportkat. men det tar jag nog lite senare eftersom den kostar ca 2500:-

2 652 Inlägg
17 juli 2006
okej de var ju billigt . men då borde du höra med dom om vad du \dom kan göra för att få mullret på tomgång. dom brukar ju montera avgas efter kundens krav på ljud

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
ok! har precis skickat iväg ett mail till JT så jag skickar ett till Speedy också! :-)

2 652 Inlägg
17 juli 2006
ja precis , skriv gärna vad de kosta sen

2 594 Inlägg
17 juli 2006
tjena hade en polare som hade exakt samma problem han bytte dom två bakre dämparna till jappsdämpare på sin awd eftersom på dom kan man ta bort insatserna, dom billigaste går på 700kr st och blir mycket snyggt på en v70 kolla på dom här på gorg,

311 Inlägg
17 juli 2006
ta bort dämparna då..

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Meister
6 763 Inlägg
17 juli 2006
Prankster skrev:
nä, du tänker nog rätt bmw_z...  förutom att avgaser borde få det lättare att komma ut, med mindre motstånd som resultat. Men vill du att den ska mullra o gå som en trimmad jänk så förstör tomgången så bilen blöddrar o går allmänt dåligt på tomgång, så ska du se att folk kollar en extra gång på bilen ;-)

du menar väll att dom har ojämn tomgång? så varvet går upp och ner? de e ju de att dom har jävligt vass kamm. så de tycker jag du ska sattsa på.. men jag vet ju inte om de blir så på en volvo.. men testa

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
ghost_boy83 skrev:
tjena hade en polare som hade exakt samma problem han bytte dom två bakre dämparna till jappsdämpare på sin awd eftersom på dom kan man ta bort insatserna, dom billigaste går på 700kr st och blir mycket snyggt på en v70 kolla på dom här på gorg,

Ok men vad heter han här på garaget? KAn du skicka en länk?
tack för tipset!

1 866 Inlägg
17 juli 2006
Trådstartare
camaro67 skrev:
Prankster skrev:
nä, du tänker nog rätt bmw_z...  förutom att avgaser borde få det lättare att komma ut, med mindre motstånd som resultat. Men vill du att den ska mullra o gå som en trimmad jänk så förstör tomgången så bilen blöddrar o går allmänt dåligt på tomgång, så ska du se att folk kollar en extra gång på bilen ;-)

du menar väll att dom har ojämn tomgång? så varvet går upp och ner? de e ju de att dom har jävligt vass kamm. så de tycker jag du ska sattsa på.. men jag vet ju inte om de blir så på en volvo.. men testa

Nej den har inte ojämn tomgång! Så jämn den kan bli men grymt tyst!

2 594 Inlägg
17 juli 2006
titta på denna vad snyggt det blir me japs dämpare http://www.garaget.org/?car=23170&image=196507

men om du ska köpa köp så du kan plocka ut insatserna brukar finnas på de flästa blir ett grymmt ljud då kan jag lova,sen när du besiktar sätter du änkelt dit dom igjen

638 Inlägg
17 juli 2006
Köp en V8 så löser du problemet.

Kommer väl nånting här snart!

53 Inlägg
17 juli 2006
Ta bort mitt dämparen så ska de nog låta bra.
Ifall det låter för mycket så kan du byta ut mitt dämparen mot en rak simons från HCJ för 500kr.
Men bäst ljud får du nog om du bara har en mitt dämpare rak simons från HCJ, med risk för pang ljud ;-).
skiss på system brukar man kunna hitta på www.micro.se sök på reg nr.

Fuck You Your Fucking Fuck & Fuck The Fucking Fuckers.

GTI Power
76 Inlägg
17 juli 2006
rostfri dämpare.. funkar fin fint..!

Nisse! från man-power.

1 866 Inlägg
18 juli 2006
Trådstartare
Arian skrev:
Ta bort mitt dämparen så ska de nog låta bra.
Ifall det låter för mycket så kan du byta ut mitt dämparen mot en rak simons från HCJ för 500kr.
Men bäst ljud får du nog om du bara har en mitt dämpare rak simons från HCJ, med risk för pang ljud ;-).
skiss på system brukar man kunna hitta på www.micro.se sök på reg nr.

Vad jag kan se på simons ritningar så har jag ingen mittdämpare, utan efter katten kommer lite rör och därefter mina två ljuddämpare, en på varje sida!
http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLVO-14.htm

HEAVY METAL
765 Inlägg
19 juli 2006
På min gammla 850 GLT jag hadde monterade jag simons 2.5" från Katten och bakåt.. jag hadde en Medel heavy dämpare på mitten och en Light i bak som slutröret satt dikt monterad ifrån.,!!

Den bilen lät eller låter fortfarande ska jag säga utav bara hellvete! :-)

Grejen är oxå..  Om man har Turbo måste man tänka på att turbon dödar/dämpar väldigt mycket av ljudet.

Killen på Uppsala avgasteknik förklarade det så här för mig. Mitten Dämparen bestämmer Volymen på ljudet och botten karraktären på ljudet och den bakre hur mycket resonansljud man vill att systemet ska återge !

MVH/ adde

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

133 Inlägg
21 juli 2006
Ta bort alla dämpare utom dom sista så skare nog funka fint,

Från turbon till kat. kan du köpa på BSR om du ville ha de med sportkat.

www.bsrab.se

MVH Erik

hmmmm
1 094 Inlägg
21 juli 2006
jag har tagit bort slut dämparen på min v40. samt 2.5 tums från ljudämparen under bilen... dock fortfarande 2 dämpare + katt kvar... men låter helt okej... rätt mörkt ljud... är rätt nöjd med det fast vill ha ett helt sportsystem egentligen... dock ingen som kan bygga ett med utblås i mitten bak för rimligt pris
Senast redigerat av Gloremir (21 juli 2006)

Sök