Sharky skrev:
OK. Så här.
Endera baserar man bygget på en 75:a 240 för att slippa avgaskraven eller så bygger man på en nyare och köper papper och A-stolpe från en 75:a och bygger om bilen till 75:ans identitet.
Om man skall räkna in rubbet:
- Bromsar (tex 940 bromsar)
- Ordentliga kränghämmare / dämpare
- M90 låda eller M5 Getrag
- Nyrenoverad bakaxel med fräsch diff
- Bur ( bygg INTE en 240 med 400 Hkr utan bur....)
- Riktig bottendel med tex Parnerstakar etc
- Bra byggd 8V 531 topp
- Bra turbo
- tubgrenrör och bättre insug med plenum
- Vettigt sprut (det går med LH2.4 men då skall man få tag på rätt chip)
- IC, WG, etc etc etc
Så landar man på runt 200.000 kr med inredning, hjul och färg.
Kika på
www.resultatservice.com så hittar du mycket Volvogodis och kan göra riktiga kap för att få ner priset.
/Göran