fick tag på en bmw 525 års.1975 med automat. växlade fint å va inga problem. stannade slog av bilen sen slog jag igång den peta i driven å ingenting händer varken i D 1 eller 2 finns endast parkeringsläge neutral och back. vad kan ha hänt?
kan även till lägga att om man står på plant väglag å bilen står still i neutralen å sedan lägger i driven så åker bilen sakta framåt men börjar man gasa så varvar den bara
ok så de kan bara vara stopp nånstans? för kom på att jag hade den i neutralen å varva på sedan slängde i driven å inget hände provar nog med att ha ur oljan å se hur den ser ut
ok så de kan bara vara stopp nånstans? för kom på att jag hade den i neutralen å varva på sedan slängde i driven å inget hände provar nog med att ha ur oljan å se hur den ser ut
ja om du har riktigt tur så kan de vara så enkelt, men e nog lite av en longshot. e troligt att du har bränt framåtväxelkopplingen, men det ser du när du kollar oljan.
se till att du lägger i rätt olja i dem bara...så du inte lägger i första bästa ATF...sen är det nog inte dumt med att inspektera filtret...har bilen gått lite/mkt? har den stått still senaste tiden?
bilen har gått runt 16000 eligt mätaren men kan ju va utbytt. å bilen har annvänds av ägaren innan. bilen har nog även vart plågad då de sitter andra förgasare på den å en del ungdommar som haft den vart sitter filtret på en automatlåda då jag aldrig skruvat automat tidigare.
bilen har gått runt 16000 eligt mätaren men kan ju va utbytt. å bilen har annvänds av ägaren innan. bilen har nog även vart plågad då de sitter andra förgasare på den å en del ungdommar som haft den vart sitter filtret på en automatlåda då jag aldrig skruvat automat tidigare.