2373
Sök

Bmw 525 -75 automatlådeproblem

435 Inlägg
6 juni 2009
Trådstartare
fick tag på en bmw 525 års.1975 med automat. växlade fint å va inga problem. stannade slog av bilen sen slog jag igång den peta i driven å ingenting händer varken i D 1 eller 2 finns endast parkeringsläge neutral och back. vad kan ha hänt?

435 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
nån som vet om de sitter nått filter på dom? men då ska den vell inte driva alls om de är igennsatt?

435 Inlägg
7 juni 2009
Trådstartare
kan även till lägga att om man står på plant väglag å bilen står still i neutralen å sedan lägger i driven så åker bilen sakta framåt men börjar man gasa så varvar den bara

104 Inlägg
7 juni 2009
Har samma problem med min merca, men backen funkar felfritt hmm

4 682 Inlägg
8 juni 2009
börja med att byta/inspektera oljan,om du har tur så kan det bara vara nån skit i oljan kan ha satt igen nån ventil.

435 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
ok så de kan bara vara stopp nånstans? för kom på att jag hade den i neutralen å varva på sedan slängde i driven å inget hände provar nog med att ha ur oljan å se hur den ser ut

4 682 Inlägg
8 juni 2009
oppe_tallbarr skrev:
ok så de kan bara vara stopp nånstans? för kom på att jag hade den i neutralen å varva på sedan slängde i driven å inget hände provar nog med att ha ur oljan å se hur den ser ut

ja om du har riktigt tur så kan de vara så enkelt, men e nog lite av en longshot.
e troligt att du har bränt  framåtväxelkopplingen, men det ser du när du kollar oljan.

435 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
ser/luktar oljan på nåt specielt vis om jag bränt nått? går de att byta framåtväxelkopplingen å är de svårt?

Teknik Informatör
371 Inlägg
9 juni 2009
se till att du lägger i rätt olja i dem bara...så du inte lägger i första bästa ATF...sen är det nog inte dumt med att inspektera filtret...har bilen gått lite/mkt? har den stått still senaste tiden?

BMW E3 it takes one to catch one :)

435 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
bilen har gått runt 16000 eligt mätaren men kan ju va utbytt. å bilen har annvänds av ägaren innan. bilen har nog även vart plågad då de sitter andra förgasare på den å en del ungdommar som haft den
vart sitter filtret på en automatlåda då jag aldrig skruvat automat tidigare.
Senast redigerat av oppe_tallbarr (9 juni 2009)

4 682 Inlägg
9 juni 2009
oppe_tallbarr skrev:
bilen har gått runt 16000 eligt mätaren men kan ju va utbytt. å bilen har annvänds av ägaren innan. bilen har nog även vart plågad då de sitter andra förgasare på den å en del ungdommar som haft den
vart sitter filtret på en automatlåda då jag aldrig skruvat automat tidigare.

i oljetråget.

Sök