4121
Sök

Alternativa placeringsställen för slutsteg. Saab 9-3

3 Inlägg
21 juli 2006
Trådstartare
Jag ska installera ett 2-vägs system i min Saab 9-3. 6.5 or i framdörrarna och diskanter på instrumentbrädan. Mitt enda problem är att jag inte vet vart jag ska placera slutsteget. Den klassiska placeringen i bagaget vill jag helst undvika. Det känns väldigt onödigt att dra ström och lågnivå genom hela bilen och sen från steget dra lågnivå samma vända tillbaks.

Vad jag har förstått så får jag inte plats med ett slutsteg där Saabs orginalsteg brukar sitta. Där hade  det ju annars varit perfekt att montera den.

Snälla hjälp mig att hitta ettt bra ställe att placera steget så jag kan få bra ljud i min bil.
Bilen är en Saab 9-3 -98 med AS1 stereon.

Tack!

914 Inlägg
21 juli 2006
beror ju på hur stort steget är.. Finns ju en del ställen att välja på. Handskfacket, under framstolarna dörrsidan (men blir jobbigt att få in å ut alla kablar där med) tongue .. Under handskfacket finns en del plats med.

3 Inlägg
21 juli 2006
Sitter själv med en 9-3 -99 med samma ljudsystem som du har. Tror dock att det bästa är att sätta steget i bagaget, blir lite extra kabeldragande osv, men hur snyggt och bekvämt är det egentligen med ett slutsteg i passagerarens benutrymme? Är du rädd om bagageutrymmet går det alltid att göra sej av med reservhjulet. wink

767 Inlägg
21 juli 2006
tycker du skall sätta fast den på ena rygg stödet av baksättet gjode ja blir skit bra....

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

1 631 Inlägg
23 juli 2006
Saknar ni airbag på passagerarsidan så finns det gott om plats bakom handskfacket. Under framstolarna kan också gå om man inte har elstolarna.

Annars är det bagaget som gäller!

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök