Min syster har en VW Polo 1.4 FSI 2003 som ibland stannar när hon ex. trycker ner kopplingen eller står på tommgång, då blir varvet oroligt och sen dör motorn (bara ibland). som om den kanske inte fick luft eller så. Luftfiltret är inte bytt och det ska vi byta idag men nån som har någon ide eller kan hjälpe oss?
Min syster har en VW Polo 1.4 FSI 2003 som ibland stannar när hon ex. trycker ner kopplingen eller står på tommgång, då blir varvet oroligt och sen dör motorn (bara ibland). som om den kanske inte fick luft eller så. Luftfiltret är inte bytt och det ska vi byta idag men nån som har någon ide eller kan hjälpe oss?
Evigt tacksam för hjälp MVH
Svårt o säga. Men skulle vilja veta va de står i felminnet på motorstyrdonet.
Just nu kan man bara gissa. Kan vara en defekt varvtalsgivare på vevaxeln, skitigt gasspjäll, en avgasåterföringsventil som står lite öppen.
Inga felkoder fins, vi kopplade upp den igår, när vi hade av luftfilter mm så gick den bra, sen satte vi på det igen o då gick den riktigt kass, stanna hela tiden, sen tog vi av o satte på igen o då gick den bra igen. Lite skumt, men det med luften o spjället har säkert något med saken o göra. men som sakt, det fins inga felkoder.
mvh martin
Dempen skrev:
pistage skrev:
Hej
Evigt tacksam för hjälp MVH
Svårt o säga. Men skulle vilja veta va de står i felminnet på motorstyrdonet.
Just nu kan man bara gissa. Kan vara en defekt varvtalsgivare på vevaxeln, skitigt gasspjäll, en avgasåterföringsventil som står lite öppen.