3284
Sök

Remskivan på s40 t4

53 Inlägg
8 juni 2009
Trådstartare
har ett stort problem, tänkte höra om fler har stött på något liknande?

Det är så att jag ska byta kamremmen på bilen, och kommit fram till remskivan, den sitter fast, går inte ens att slå loss den med släggan! hjälp ^^

gäääs

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 juni 2009
r0bba_ skrev:
har ett stort problem, tänkte höra om fler har stött på något liknande?

Det är så att jag ska byta kamremmen på bilen, och kommit fram till remskivan, den sitter fast, går inte ens att slå loss den med släggan! hjälp ^^

den sitter med 4st små skruvar 10mm hylsa samt en stor mutter i mitten hylsa 30, sen är den "loss" sitter det fortfarande så köp en avdragare.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

53 Inlägg
9 juni 2009
Trådstartare
jo jag ska in idag och köpa mig en avdragare för att testa det, den idén slog mig igårkväll när jag höll på med bilen, släggan ville inte vålda loss den iaf ^^

gäääs

Servicetekniker
235 Inlägg
9 juni 2009
jag tar alltid ett litet spett och bänder uppifrån bakom remskivan och emot skruven till spännaren har alltid funkat för mig.

mvh ralle

Team Chevy740

53 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
nu har jag en till fråga, har nästan laggt ner projektet med att byta remmen ^^ det finns ju 2 hål där spännrullen sitter, ett som sitter väldigt nära utåtstickande delar från motorn och det känns som att remmen kommer för nära och skaver där, sedan ett kanske 1cm längre ner och då sitter kammremmen löst, som att den vore för lång... den ska väl ändå inte sitta så den skaver mot motorn?

gäääs

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 juni 2009
Ta gärna en bild på hur du menar.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
10 576 Inlägg
17 juni 2009
Det finns två olika remmar beroende på om du har mekanisk eller hydraulisk remspännare, den ena är lite längre

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

53 Inlägg
17 juni 2009
Trådstartare
jag kom på hur de ska sitta, den ska tydligen sitta i den övre, det är typ en millimeter från att det ska ta i motorn ^^ men som i alla motorer så sitter ju allt så omöjligt till att hälften vore nog ^^

gäääs

Sök