Har lite strul med hydraliken till kopplingen.
Köpte mig en ny koppling, OS Giken Twinplate, monterade den och tog en liten provtur. Det första jag märkte var att kopplingen tar VÄLDIGT långt ner, när jag kopplar ur och sedan släpper upp pedalen så börjar bilen dra direkt.
Provade sedan att göra några starter från 0. Lade i 1an och kopplar ur, varvade 6500rpm men då började bilen dra framåt, precis som att kopplingen låg på lite. Tänkte att det sliter väl in sig efter ett tag. Så körde vidare normalt..
Nån vecka senare provade jag igen ett par starter, gick bättre. Men efter andra starten märkte jag att växlarna börja bli tröga att få i. Körde en bit sedan var det stopp. Gick inte att växla ner. Stod bilen still gick det inte att få i några växlar alls. Vart tvungen att stänga av bilen för att få i dem, sedan när jag startade bilen så drog den framåt fast jag kopplade ur.
Har vart ner med lådan för att kika på kopplingen, allt där ser bra ut. Inga läckage i varken huvudcylindern eller slavcylindern. Pedalstället är helt och fint utan sprickor. Har även luftat systemet men utan framsteg.
När jag kopplar ur så fattas det 3-4mm vid slavcylindern innan den kopplar ur, precis som att cylindern är för stor så vätskan inte räcker till, det skulle alltså förmodligen hjälpa att sätta dit en slavcylinder som har mindre diameter innuti. Men frågan är varför detta har skett?
Någon som har några idéer?