3491
Sök

Spolarvätska problem Volvo 740

259 Inlägg
23 juli 2006
Trådstartare
Tjena har problem med spolarvätskan på min 740. Det kommer ingen vätska när jag sprutar. Man hör det elektriska ljudet som det ska höras så det är nog inte fel på elen iaf.
Någon som kan komma med något tips??

////Gasgas

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
23 juli 2006
stopp i slangen/munstycket?

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

671 Inlägg
24 juli 2006
1. Fyll på mera
2. Titta om det läcker någonstans
3. Titta hur långt det kommer vätska.
4. Ta isär blås rent med tryckluft.

757 Inlägg
24 juli 2006
jag hade prob på min 740 med detta. det var ett tkors med nån ventil liknande grej på som jag bara bytte ut till ett vanligt tkors

2 652 Inlägg
24 juli 2006
brukar vara munstyckena som stoppar vattnet ,, speciellt när de kommit lite salt o skit efter vintern .

1 453 Inlägg
24 juli 2006
Lanjin skrev:
jag hade prob på min 740 med detta. det var ett tkors med nån ventil liknande grej på som jag bara bytte ut till ett vanligt tkors

T-korset som sitter fast på insidan av huven brukar pajja efter ett tag, det är väl en backventil?

757 Inlägg
24 juli 2006
nått sånt antaagligen, men funka iaf bra efter jag bytte det till ett simpelt t-kors så

60 Inlägg
25 juli 2006
sveddan skrev:
Lanjin skrev:

T-korset som sitter fast på insidan av huven brukar pajja efter ett tag, det är väl en backventil?

Ja. det är en backventil där. Många som kärvar. Kan inte kosta mycket att byta

testa ta bort slangen precis innan backventilen o sen spruta med spolarvätska så ser du om det kommer nåt från slangen. Gör det det så är backventilen kass smile

Sök