Hejsan! För ca 1 år sen började min honda crx motor krångla. den blev överhettad samtidigt som det bolmade ut vit rök utavfan från utblåset samt spottade vatten.. Tänkte ahap där var toppen sprucken.. rev isär motorn och tittade på toppen men visste inte direkt om det var något fel.. Men såg att packningen inte var direkt fin?
topplock
vet ej riktigt hur packningen ska se ut men ser denna jävligt dålig ut?
den Skulle jag ha bytt rätt snabbt för den e inte bra kan ja lova
Okej Det är så att jag är inte specielt erfaren men är det så att packningen inte är tät vid vatten-kanalerna? Så det har runnit in vatten till kolvarna? och hur kan motorn bli överhettad pga trasigpackning?
Jepp packningen ser ut att läka mellan cylindrarna. Motorn blir då överhettad helt enkelt pga för dålig kylning. Skicka in toppen för kontroll av sprickor och kontroll så den inte är skev innan du monterar en ny packning.
Jepp packningen ser ut att läka mellan cylindrarna. Motorn blir då överhettad helt enkelt pga för dålig kylning. Skicka in toppen för kontroll av sprickor och kontroll så den inte är skev innan du monterar en ny packning.
Mvh Tommy
har köpt en komplett större motor som ska in istället, vet ej om blocket eller toppen har blivit skadad men det blir motorbyte iallafall!
Har en till fråga : hur blev packningen förstörd? Hårdkörning med kallmotor?
Ok! Att packningen går kan bero på många olika saker. Så det är svårt att säga. Men alla packningar är ju "färskvara" eller vad man ska kalla det, "slitdelar" kanske, så packningar får man byta lite då och då.