2859
Sök

Trimma min b20

290 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#1
har en b20 liggandes hemma som jag gärna vill få lite mer power i smile vad skall jag ha för trim delar?ge gärna tips på bra sidor oxå;)

956 Inlägg
15 april 2009
#2
Finns många trådar om det här ämnet om du söker.

Men ungefär hur många hästar siktar du på?

Gå in på kg trimmning och läs lite där, finns mycket fakta där.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

iceman_21
15 april 2009
#3
billigaste altenativet?--- köp en folkrace vinnar bil smile

290 Inlägg
15 april 2009
Trådstartare
#4
luunggan skrev:
Finns många trådar om det här ämnet om du söker.

Men ungefär hur många hästar siktar du på?

Gå in på kg trimmning och läs lite där, finns mycket fakta där.

inga dröm hästar jag skall ha men. vill inte betala mer än 10000 för de.

283 Inlägg
16 april 2009
#5
kör på en e topp(insprutning) plugga spridar hålen, weber 45, k-kam, extraktor och 2,5" avgas:)
Senast redigerat av bear_volvo (16 april 2009)

80 Inlägg
21 april 2009
#6
håller med bear volvo.. jag skulle trycka på en vassare topp finns några val men insprutningstopparna har lite mindre förbränningsrum vilket resulterar i en aning högre komp och vilket också ger en piggare motor redan på detta stadie. Sedan är ju weber 40-45:or att rekommendera tillsammans med en vass kam som en k-kam, vilket är lagom om du vill kunna åka med skiten utan att den låter som ett tröskverk på tomgång. Extraktor grenrör ger ju både ljud och några kusar sen är det bara hålla flödet uppe hela vägen ut under bakre kofångaren:) tanka sedan 98 oktan halv tank med cirka 5 liter etanolblandning första tanken så ställer du in allt efter detta, sen är det bara åka på 98 oktan..

Bättre att köra på bredden, än att sitta på snedden...

4 001 Inlägg
21 april 2009
#7
0rr3 skrev:
håller med bear volvo.. jag skulle trycka på en vassare topp finns några val men insprutningstopparna har lite mindre förbränningsrum vilket resulterar i en aning högre komp och vilket också ger en piggare motor redan på detta stadie. Sedan är ju weber 40-45:or att rekommendera tillsammans med en vass kam som en k-kam, vilket är lagom om du vill kunna åka med skiten utan att den låter som ett tröskverk på tomgång. Extraktor grenrör ger ju både ljud och några kusar sen är det bara hålla flödet uppe hela vägen ut under bakre kofångaren:) tanka sedan 98 oktan halv tank med cirka 5 liter etanolblandning första tanken så ställer du in allt efter detta, sen är det bara åka på 98 oktan..

B20E toppen är inte så bra, den är för stor i kanalerna från början så det är bättre göra en annan.
Extraktor är inte heller så nödvändigt på en B20 eftersom dessa grenrör är rätt okej från början, ska man bara ha ut 100-130 hk så räcker standardgrenrör utan problem.

Iceman_21 har gett det billigaste tipset här, leta upp en folkracebil med fräscha Webrar på och lägg anbud på den, billigare än så kan det nog inte bli

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

290 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#8
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_B … 16&w=2
är dessa grejer något att ha?? bra/dåligt pris??

Weber frälst!
223 Inlägg
22 maj 2009
#9
volvofucker skrev:
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_B18_B20_trim_delar_21595282.htm?ca=16&w=2
är dessa grejer något att ha?? bra/dåligt pris??

Helt okej pris tyckte jag, kör på d där till en början men du får inte så mkt hk med bara d där....110-120 hk ungefär

290 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
#10
men 110-120hk räcker rätt länge till mig:) men hur blir karaktären på motorn med de där delarna?

4 001 Inlägg
22 maj 2009
#11
volvofucker skrev:
http://www.blocket.se/skaraborg/Volvo_B18_B20_trim_delar_21595282.htm?ca=16&w=2
är dessa grejer något att ha?? bra/dåligt pris??

ett 4-1 ska du inte ha, för 110-120hk så är original grenrör skitbra, det är först över 150-160hk som det är någon nytta med ett extraktor på en B20

Sen den toppen som är på annonsen så är det inte större ventiler än original heller, det sitter 44/35 i dom från början efter 1972 iaf. så jag skulle nog ta hela annonsen lite med en nypa salt, kanske att 36/36 förgasaren är ok men det andra är inget att ha iaf.

edit: såg att det står "stora ventilerna", kolla vem som portat den och vad den är avsedd för så du kan kolla om den passar för ditt ändamål
Senast redigerat av kolvas (22 maj 2009)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

4 682 Inlägg
22 maj 2009
#12
eller så turbokonverterar du den . snacka med Jens på http://forum.savarturbo.se , han har stenhård koll på b20 turbo motorer .

220 pounds of crazy
1 418 Inlägg
22 maj 2009
#13
B20:in som sitter i min andra volvo har bland annat: K-kam, andra starkare stakar, Snedplanad topp ca. 3mm, dubbla Veber 45or.

Då det inte är jag som har trimmat den så vet jag inte exakt vad som är gjort med den men dom sakerna är de jag vet säkert.

Chevrolet Racing
Camaro: a small vicious animal that eats mustangs
Citat av en grabb som såg en Lingenfelter LS1; -That thing pulls like a raped ape!

290 Inlägg
21 juni 2009
Trådstartare
#14
snedplanad?:S
hittade en topp som jag blev lite sugen på.
www.blocket.se/sodermanland/Volvo_motor … 16&w=3
något att ha? har planer på att slänga dit ett par stycken stromberg 40:or och en rolig kam. rätt sugen på en S kam. har dock hör att den är lite stökig på tomgången och sen kommer den som ett skott efter 3k varv.
Senast redigerat av volvofucker (21 juni 2009)


Sök