2309
Sök

Motor elektroniks lampan tändes?

180 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
Hej har köpt mig en 850 T5..
Va ute å körde ltie i stan idag och precis när ja rullar in på gatan hemma tänds en lampa med en triangel grej på. handboken står det att de är motor elektroniks fel eller nått?

Vad kan detta va hur årtgärdas de?

MVH: Robin

Smålänning
7 887 Inlägg
29 maj 2009
Åk in till Volvo och be dem kolla felkoder om du inte har blinkkodsbox och kan kolla själv.

Kan vara vad som helst.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

180 Inlägg
29 maj 2009
Trådstartare
ok. läste en tråd där de hänt samma sak för en kille som kopplat bort luftmassemätaren å kört nårra meter me bilen då hade den tänds se nsatte han dit den å kopplade bort batteriet i ett par timmar sen slutade den att lysa..

Nått att rekommendera för mig med? den tändes som sagt bara när ja körde. har öppet filter, öppen dump åsså.
Senast redigerat av blomberg_ktm (29 maj 2009)

Smålänning
7 887 Inlägg
29 maj 2009
blomberg_ktm skrev:
ok. läste en tråd där de hänt samma sak för en kille som kopplat bort luftmassemätaren å kört nårra meter me bilen då hade den tänds se nsatte han dit den å kopplade bort batteriet i ett par timmar sen slutade den att lysa..

Nått att rekommendera för mig med? den tändes som sagt bara när ja körde. har öppet filter, öppen dump åsså.

Du kan ju prova?

Men det bästa är att kolla vad det är för nått...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

jobbar påre
751 Inlägg
21 juni 2009
kan ju vara vad som helst...motorfel är i princip allt som har med motorn att göra....

Sök