2667
Sök

Import av bil från Japan/Storbritannien

23 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Hej bilfolket,
Jag har under en mycket lång tid haft stort intresse för Japanska streetbilar så som Subaru, Nissan och Toyota. Jag har tittat runt en del på Internet och inte tyckt att priserna varit så pjåkiga, men vart är egentligen bästa stället att köpa dessa kärror på (mer specifikt; Nissan Skyline R32, Toyota Supra och Subaru Impreza)? Har kollat Jap-Sport i Stockholm, men det sägs ju mycket om att det företaget köper in bilar i riktigt dåligt skick, så är lite osäker där. Sen finns ju diverse ställen på Internet där man kan handla sådana. Har även kollat privata säljare i Storbritannien. Skulle ni rekommendera att köpa från privata i Storbritannien (eller Japan?) eller skulle ni köpa från något företag här i Sverige för ett dyrare pris för att vara säker på att kärran värkligen fungerar när man köpt den? Vet att ni säkerligen haft flera liknande trådar (har använt sökfunktionen, men ej hittat av intresse) men jag hoppas att denna tråd kan ge idéer för andra människor också!

Hoppas ni kan ge några bra tips!

Viktor

7 120 Inlägg
22 juni 2009
Har lite bråttom men köp absolut inte från Jap-Sport, har hört så mycket skit och aldrig något positivt om dem.
Kolla Superiorimports, J-Spec och Jap-City! Dem hjälper dig ta hem en fin bil. smile

Avstängd
962 Inlägg
22 juni 2009
www.pistonheads.co.uk

Subaru, streetbil? Dom där jävla The Fast And The Furious filmerna... mad

23 Inlägg
22 juni 2009
Trådstartare
Hej,

Tackar för svar - ska ta en titt på dessa företag!
Mer tips för att spara pengar vid köp?

Viktor

Sök