3815
Sök

Hur mkt pallar kolvarna i B230A

41 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
jag har en b230A som ska trimmas, jag tänkte byta till kg:s steg 4 topp och ha dubbla 45:or weber, men jag undrar hur mkt pallar kolvar och vevstakar mm? hur mkt ska man upp i för att dem ska behövas bytas?
Senast redigerat av Frallans (5 juli 2009)

335 Inlägg
1 688 Inlägg
5 juli 2009
Sugtrimma? Då kan du nog köra me dom tills du tröttnar eller plånboken blir tom. smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Driifter;)
1 630 Inlägg
5 juli 2009
finns väl ingen direkt anledning o byta dom om det nu inte är något fel på dom om det är sugtrimmning

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Smålänning
7 887 Inlägg
5 juli 2009
Enligt tips om motorsetup i VOC-reglementet i rally så rekommenderas inte A-stakar. Ska vara F-stakar från den senare F-motorerna eller FT stakar.

Kolvarna håller nog däremot smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 688 Inlägg
5 juli 2009
Lättare grejjer så får han mer respons i motorn.
Men de har ju inget med vad kolvarna klarar.
Dom flesta stakar klarar väl över 200 hk, istället för att sugtrimma dit så lär han kunna köpa en fräckare bil för samma pengar. Allra enklast, montera en b234f, kan inte kosta allt för mycket på skroten.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

41 Inlägg
5 juli 2009
Trådstartare
tidagare satt det en b230 sug i den med 260 häst och då pallade inte en av kolvarna, nu har jag en b230 som jag inte vill ska hända samma sak med, det var därför jag tänkte kolla om det är någon som vet säker fakta, tack för alla svar hittils, ni får gärna ge mig övriga tips om mitt projekt om ni har nåt bra smile

Sök