3486
Sök

Att satsa på till först (frågor)?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
20 maj 2009
Svenn3SaataN skrev:
Lonefox skrev:
Svenn3SaataN skrev:
DLS har ju något som kanske är intressant. http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Inde … d=10-21506
Det kan du bygga en  sluten låda till smile Eller kanske smälla in det någonstans där du känner du har lite plats. Ska nog kunna funka bra i slutet med. Annars funkar det med middar som använder "dörrarna" som låda. Genom att du dämpar dem och tätar dem så de spelar "in i" dörren smile
Dock vet jag inte hur det är med lågnivå och koppla in steg när det gäller original stereon?

De där funkar rätt bra i sluten låda med....
Minns nu inte om Mikko kör sina i slutna lådor eller rakt ut i dörren. Men de spelar på djupt o fint för SQ-bruk. Han har två i varje dörr i sin Corrado för tillfället.

Okej, vet det är endel som har kört med dem med lyckat resultat i alla fall smile

Lät mitt inlägg negativt?
Tycker snarare att dte var ett komplement till ditt inlägg wink

DOCK måste jag påpeka så ÄR dessa 6"-basar framtagna för att sitta i portad låda från början...

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

115 Inlägg
20 maj 2009
Nej, jag bara la till ännu mer utav vad jag har hört smile DET LÄT INTE NEGATIV! big_smile Precis, allt ska spelas i portat wink hehe, nejmen visst ska de passa bäst så smile

17 Inlägg
22 maj 2009
Trådstartare
Här kommer kanske en dum fråga men jag står för det smile
Då man blir tvungen att dra +12V från batterier hu går man lättast tillväga? Blir man tvungen att riva bort en del av all plast vid instrumentpanelen och neråt eller finns det några 'tunnlar' som jag kan sticka kabel igenom för att få den ut till motorrummet och batteriet?
Givetvis får man väl göra samma procedur för att få lågnivå kabel från HU och remoten?

4 693 Inlägg
22 maj 2009
Kolla från morotrummet om du ser någon genomgång, annars får du hlt sonika göra en egen. smile

Booyakasha!

115 Inlägg
24 maj 2009
Det jag behövde göra när jag drog kablar var att ta bort den "kåpan" som sitter nere vid fötterna upp mot ratten och sen dra upp lite av golvmattan, sen bara dra kabeln i dörrlisterna. Sen på andra sidan när jag drog lågnivån och högtalarkabel var det också i listerna och sen väck med handskfacket och upp lite med mattan. Oftast behöver man inte ta bort hela instrumentpanelen i alla fall smile Så kolla om du kan lossa lite där under och se vad du ser och kommer åt smile

4 693 Inlägg
24 maj 2009
Jag drog den på passagerar sidan. Men jag fick borra hål i torpedväggen.

Booyakasha!

17 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Först sätter på denna tråd med frågor smile
Har kollat runt nu och fastnat för Sonys XS-F1726SE 6,5" för att lägga fast där fram och driva dem med Sonys slutsteg XM-ZR602, som de kallar det.

Är det här något man skall undvika eller 'fungerar' det? smile

2 656 Inlägg
7 juli 2009
casse91 skrev:
Här kommer kanske en dum fråga men jag står för det smile
Då man blir tvungen att dra +12V från batterier hu går man lättast tillväga? Blir man tvungen att riva bort en del av all plast vid instrumentpanelen och neråt eller finns det några 'tunnlar' som jag kan sticka kabel igenom för att få den ut till motorrummet och batteriet?
Givetvis får man väl göra samma procedur för att få lågnivå kabel från HU och remoten?

skaffa en bmw då sitter batteriet ofta bak wink

1 631 Inlägg
7 juli 2009
casse91 skrev:
Först sätter på denna tråd med frågor smile
Har kollat runt nu och fastnat för Sonys XS-F1726SE 6,5" för att lägga fast där fram och driva dem med Sonys slutsteg XM-ZR602, som de kallar det.

Är det här något man skall undvika eller 'fungerar' det? smile

Klart det fungerar. Men om det är det bästa för just dig och din budget går inte att svara på med så lite info! smile

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

17 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Tänkt bara i förstahand om det var så att man skall tex. undvika Sonys Hifi prylar osv.
Det är så att den vänstra högtalarn spelar lägre än vad den högra gör och det stör givetvis mig när det inte är ett jämnt ljud omkring en, kanske jag är ensam om det smile

Skulle kunna tänka mig lägga ut 1500-2000kr i nuvarande läge för den främre delen och jag är inte ut efter några extremt höga effekter men jag gillar att ha lite högre på wink.

2 914 Inlägg
7 juli 2009
med så "lite" pengar skulle jag köpa en stereo för dessa pengar.
http://www.ljudshopen.se/produkter.aspx … oduct=2310 t.ex.
(obs endast en lågnivå ut)

eller är du inte så noga (bara vill förbättra org ljudet)
detsamma med denna stereo dock.
http://www.dbakuten.se/detail-item_id-317411 och nå GAS kit
gå in på www.brl.se och skriv 900ALPHA52X i sökfunktionen
där har du ganska bra högtalare (skulle gissa att evilaudio skulle säga det iaf smile har inte lyssnat på dom men jag tror det ska vara ganska bra högtalare smile)
Senast redigerat av kalle_kalle (7 juli 2009)

1 631 Inlägg
7 juli 2009
casse91 skrev:
Skulle kunna tänka mig lägga ut 1500-2000kr i nuvarande läge för den främre delen och jag är inte ut efter några extremt höga effekter men jag gillar att ha lite högre på wink.

Då ska du skippa slutsteg. Pengarna räcker inte.

Starta gärna en ny tråd där du börjar med att berätta vad du har i bilen idag och vad som inte låter bra.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök