Undrar om nån har nån aning om värför min saab 9-3 aero - 01, går så otroligt dåligt eftersoppatorsk som jag nyss fick tyvärr:S. Så jag åkte med dunken o kom tillbaka fyllde i 5 liter och så när ja skulle starta så ville den inte först men till slut gick den igång men var typ helt orkeslös och lät skitskumt typ som en gammal folkabuss:S Har fått soppatorsk förut kan tilläggas men då ej dessa problem. Jag kan oxå tillägga att min luftmassemätare är trasig om den kan ha nåt med de hela att göra.
Så om nån har en aning om va de kan vara så skulle de vara underbart!
Byt bränslefilter sen LMM så går nog bilen bra sen.
Mvh Tommy
okej men kan ett sketet litet bränslefilter åstakomma så stor skada, jag menar den gick hur bra som helst innan soppatorsken:S Nu körde jag hem i typ 5 minuter från stället där jag blev ståendes o den gick lika illa hela vägen hem=/
N'är du får soppatorsk så sugs all skit i tanken upp i filteret, så det är vanligt att man får byta bränslefilter när man fått soppatorsk på en bil som har några år på nacken. Med andra ord så sätter sig slit i filtret vilket förhindrar bensinen från att komma fram.
Okej då tack allihopa, verkar de luta åt bränslefilter då, hörde dock av en annan att eftersom jag har trasig LMM och har kört med de ett tag så kan typ skiten rasa, stämmer de?
N'är du får soppatorsk så sugs all skit i tanken upp i filteret, så det är vanligt att man får byta bränslefilter när man fått soppatorsk på en bil som har några år på nacken. Med andra ord så sätter sig slit i filtret vilket förhindrar bensinen från att komma fram.
Mvh Tommy
aha okej tack då, men är de sant att man kan rasa hela motorn om man kör med trasig LMM ett tag? hur menar folk när dom säger att de rasar, menas de att den är helt död eller att den går dåligt?
Mvh Tommy
aha okej tack då, men är de sant att man kan rasa hela motorn om man kör med trasig LMM ett tag? hur menar folk när dom säger att de rasar, menas de att den är helt död eller att den går dåligt?
vist KAN man rasa motorn om man kör utan lmm men man kan ju rasa den när som? rasar motorn går den inte.
i ditt fall skulle jag byta till en fungernade lmm sedan byta bränsle filter då som åvanstånde säger sugs all skit upp när du kör helt soppa tort. (till filtret och täpper igen)
Hej igen, nu har jag då bytt bränslefiltret på den men tyvärr är den oförändrad:( Har nån någon ide vad de kan vara egentligen, har hört nånstans om typ insprutningsventiler, eller är jag helt ute o cyklar?
Hej igen, nu har jag då bytt bränslefiltret på den men tyvärr är den oförändrad:( Har nån någon ide vad de kan vara egentligen, har hört nånstans om typ insprutningsventiler, eller är jag helt ute o cyklar?
Jag tror fortfarande på skit i bränslesystemet. Men för att kunna säga nåt så måste du byta LMM innan det, kan mycket väl vara "bara" den, att det är en slump att den började gå illa efter soppatorsken.
Jag tror fortfarande på skit i bränslesystemet. Men för att kunna säga nåt så måste du byta LMM innan det, kan mycket väl vara "bara" den, att det är en slump att den började gå illa efter soppatorsken.
Mvh Tommy
Men alltså jag fick felsökning utförd på saab för länge sedan och där sa dom att LMM var trasig men jag har ju kört en hel del med den trasig utan att nåt speciellt har hänt? värför skulle den fucka upp sig ännu mer när jag får soppatorsk?
Du har ju bytt bränslefilter nu. Vad mer i bränslesystemet kan göra så att bränslet inte kommer fram som den ska? Bränslepumparna? Jag hade prövat att tanka han så mycket det går det brukar hjälpa dom. Kan inte tänka mig att pumparna tycker om att går torrt ;/
Du har ju bytt bränslefilter nu. Vad mer i bränslesystemet kan göra så att bränslet inte kommer fram som den ska? Bränslepumparna? Jag hade prövat att tanka han så mycket det går det brukar hjälpa dom. Kan inte tänka mig att pumparna tycker om att går torrt ;/
Och byt LMM bara den ska ju ändå bytas?
Jo de är sant men de behöver ju inte vara fel på nåt med bränslesystemet, kan ju vara vafan som helst=/ har fått så mkt olika tips på va de kan vara, alltifrån trasig kolv till tändstift till turboras, vet inte vad ja ska tro, men hoppas på bränslepumpen istället för tex trasig kolv iaf:) Vet du ungefär vad en pump kostar samt byte på nån verkstad CIRKA?
Kan ha kommit skit i spridarna oxå. Ta och kolla upp bränsletrycket, det är väl det enklaste.
Kan ha kommit skit i spridarna oxå. Ta och kolla upp bränsletrycket, det är väl det enklaste.
Mvh Tommy
Okej men jag har ej tillgång att mäta tryck nu på några dagar iaf, men de va så idag att ,jag var tvungen at parkera om den idag, och jag kände hur de verkligen stank bensin i bilen när jag startat den, samt att den dog efter nån minuts körning så ja fick dra igång den igen, är detta symptom på dålig soppapump tro?