2889
Sök

Påfyllning av AC i En BMW e36 328, Någon som kan göra detta billigare än Verkstäderna?

2 Inlägg
8 juli 2009
Trådstartare
Har problem med min acc just nu. Har bytat fläktmotsånd idag på bilen, för att klimatorn gjorde lite som den själv ville. Men fortfarande kyler den inte den här riktiga kylan. Har ringt runt hos olika verkstäder men det är så ruskigt dyra.

Min Fråga är om någon som är tillgång att göra detta åt mig, sådär under bordsduken?

Hör gärna av er till mig så fort som möjligt!

Tack

Snabb jävel
57 Inlägg
8 juli 2009
Om Du inte har något kylmedel kvar betyder det att du har läck någonstans och det är olagligt att fylla på ett AC system som läcker. Uppsök verkstad och betala för en felsökning så dom kan hitta exakt var felet sitter sen får du välja själv hur du skall åtgärda det.
Senast redigerat av COTN (8 juli 2009)

3 235 Inlägg
8 juli 2009
Eller köper du ett påfyllningskit med läacktätning, gas och olja, kostar runt 600-800 kr.
http://www.cap.no/public.aspx?pageid=29 … oduct=7718

dARKiE
5 031 Inlägg
8 juli 2009
är du säker på att gasen är slut?

Hade samma fel på min 328 för bara en månad sen, bytade kupefiltret (var helt igensatt av skiit) och nu kyler den som satan... Bara ett tips`råd att kolla innan lite dyrare sakerna..

/mvh skog
Senast redigerat av Darkie (8 juli 2009)

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade

32 Inlägg
8 juli 2009
Kolla med firmor som monterar värmepumpar.
Vissa kan ha utrustning för påfyllning och konvertering av AC. Bara ett litet tips.
Påfyllning kostar drygt 800kr.. kan diffa mellan olika städer.

Lycka till

Sök