3538
Sök

Köpråd: Audi tt , pegoet rc eller Ford focus st

533 Inlägg
9 juli 2009
Ljunkis skrev:
Tja igen!

Ställer om frågan.. Admin hade några synpunkter på min förra.

Inte den mest bil kunniga, därför söker jag nu lite råd eller förslag.

Tittar efter
Peugot rc
Focus st
Audi TT

runt 80 000:- klassen

rc och  st  har ju max gått 10000 mil för dom pengarna medans TT har gått 14-20000 mil, så vad skulle ni sattsa på?

Vill gärna hålla mig ifrån verkstaden i så många år som möjligt. Så är det värt att köpa en audi tt årsm 99 om man kan få en rc eller focus st 03-04 för samma pengar som har gått betydligt kortare?

Tacksam för svar

Min fråga till dig är då, vad ska du använda bilen till? Ska det vara en vardags slit-och-släng bil? Ska du så småningom riva ner bilen i molekyler och göra den till en ljud- eller utställningsbil? Ska den gå på gata/race/bana? För helt beroende på VAD bilen ska användas till, skulle jag rekommendera olika bilar... smile

I like money right where I can see it, standing in my front yard...

582 Inlägg
9 juli 2009
tänk på att du bor i sverige och audin har quattro roligare än så blir det inte med kläderna på i vinter!!!

hej

1 688 Inlägg
9 juli 2009
Jag skulle nog satsat på ett annat chip än det för 1699 som du länkade, känns som att något är skumt när det kostar så lite. yikes

Quattro e skoj, Audi känns gediget och fint. Men reservdelarna kostar inte gratis, vet inte hur det är med Ford och Peugeot, kanske är lika illa där. Skall du kpa en bil som rullat 10 000 mil är det garanterat ganska kort till kamremsbyte, det kostar inte heller gratis. Köper du en tt som rullat 14 000 mil så är den förmodligen bytt om det inte är något fuffelns.
Har personligen inte kört någon tt, men min audi lirar fint och jag tvivlar på att tt skulle vara sämre då det är en nyare bil.
Hur står sig bilarna mot rost?

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

7 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
exiZ skrev:
Ljunkis skrev:
Tja igen!

Tittar efter
Peugot rc
Focus st
Audi TT

rc och  st  har ju max gått 10000 mil för dom pengarna medans TT har gått 14-20000 mil, så vad skulle ni sattsa på?

Vill gärna hålla mig ifrån verkstaden i så många år som möjligt. Så är det värt att köpa en audi tt årsm 99 om man kan få en rc eller focus st 03-04 för samma pengar som har gått betydligt kortare?

Tacksam för svar

Min fråga till dig är då, vad ska du använda bilen till? Ska det vara en vardags slit-och-släng bil? Ska du så småningom riva ner bilen i molekyler och göra den till en ljud- eller utställningsbil? Ska den gå på gata/race/bana? För helt beroende på VAD bilen ska användas till, skulle jag rekommendera olika bilar... smile

Det kommer vara min enda bil, så den kommer ju användas till allt. Kommer inte Pimpa upp den eller lägga ner några sådana pengar på den förutom ett eventuellt ett chip. jag vill komma ifrån en bil som kostar massa pengar genom att den går sönder hela tiden. (vem vill inte det?) Så då verkar ju TT ligga bra till då fast den har gått sina 14,15,16,17 mil?

Allmänt envis
12 512 Inlägg
9 juli 2009
Ljunkis skrev:
exiZ skrev:
Ljunkis skrev:
Tja igen!

Tittar efter
Peugot rc
Focus st
Audi TT

Tacksam för svar

Det kommer vara min enda bil, så den kommer ju användas till allt. Kommer inte Pimpa upp den eller lägga ner några sådana pengar på den förutom ett eventuellt ett chip. jag vill komma ifrån en bil som kostar massa pengar genom att den går sönder hela tiden. (vem vill inte det?) Så då verkar ju TT ligga bra till då fast den har gått sina 14,15,16,17 mil?

Jag skulle säga att den är det ja, Ford och Peugeots delar är inte nått överdrivet billigare än vad Audis är. Men en Ford eller pegga går sönder betydligt oftare=högre åtgång på nästan lika dyra delar=dyrare i underhåll smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

7 Inlägg
9 juli 2009
Trådstartare
har alla tt quattro ?

1 582 Inlägg
9 juli 2009
Nej smile

Ljunkis skrev:
har alla tt quattro ?

Sök