kLURET skrev:
Hej.
Jag har strul med min blinkers på min golf mk1 -79.
När jag rullade hem bilen efter köp så funkade blinkers lite halvdant, dvs den blinkade 2ggr sedan lyste den bara och relät började tjuta och surra som en arg humla.
Så min första tanke var att de måste varit relät som var påväg att ge med sig.
Så åkte upp och köpte ett nytt sådant. Men när jag kopplade i det så hände ingenting.
Förutom att blinkers lampan på instrumenten bara lyste. Så Tänkte att det måste vara fel relä.
Tryckte i det gamla igen som funkat halvdant tidigare och nu funkade inte det heller :S
Nån som har erfarenhet eller bara vill känna sig snäll/duktig och hjälpa mig lösa detta problem ,så jag äntligen kan besikta pärlan
Tacksam för alla möjliga svar bara det håller sig till TOPIC!
Försäkra dig om att du har ett nytt relä som passar. Då vet du att felet ligger på ett annat ställe. El centralen i MK1orna är inte de bästa.
Hur fungerar varningsblinkersen på bilen? Fungerar varningsblinkersen som vanligt är det dåligt kontakt i spaken. Eller i anslutningarna mellan relä och spaken.
Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?