3366
Sök

Volvo 244 Turbo, "vibrerar"

9 Inlägg
11 juli 2009
Trådstartare
Tjena!

För en vecka sen ungefär så kände jag att bilen som vibrerar (Precis som den skulle gå på för låg växel) då jag gasar på och klickar som till baktill, frågan är om de kan vara bakaxeln eller kardanaxeln, nån packbox?

Skulle gärna vilja ha nåt vettigt svar vad de kan tänkas vara.

471 Inlägg
11 juli 2009
motorkuddarna är det nog mmest troligt smile skulle då jag kolla för så var det för mig (:  sen kan de ju vara den där som håller kardanaxeln gummisaken dära jag har glömt namnet men kolla dom smile

Skiiit du nedde ! ;)

948 Inlägg
11 juli 2009
dåliga motorkuddar, växellådskudde, hardyskiva och stödlager

Fri fart för ett fritt folk!
14 262 Inlägg
11 juli 2009
tror på momentstagen då brukar det skaka som f-n
blev så väldigt ofta på min 245:A när man lekte

dom började bli ovala tillslut bytte hela stegen 1gång fast det hjälpte inte

man ska köra på dom gamla stagen med fast bussning dom håller bättre

Kör fort så hinner inget hända...

9 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
240boy skrev:
motorkuddarna är det nog mmest troligt smile skulle då jag kolla för så var det för mig (:  sen kan de ju vara den där som håller kardanaxeln gummisaken dära jag har glömt namnet men kolla dom smile

Jo en motorkudde är dålig, får nog ta å kolla upp den, men  de konstiga är att den har varit dålig ett tag.
Varför klickar det till baktill då mån tro? De känns som nåt är som löst när man växlar.

9 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
240boy skrev:

Jo nåt av det tror jag också mest på. Ska lyfta upp den å kika nån dag framöver.

739 Inlägg
12 juli 2009
vad kan det vara jag har med något som klonkatill när man växla :S bakifrån kommer det

mvh

Driifter;)
1 630 Inlägg
12 juli 2009
knutkors kan de juh vara om de klonkar o lever lr nån bussning i bakvagnen som är kass kanske.. hissa upp bilen o ta med en kofot o bryt o bänd lite här o var i olika riktningar i bak så ser du juh om de verkar glappa onormalt nånstans o så tar du med växel i vrider på kardan så ser du ifall du har glapp där någonstans

sen kan du rycka i kardanstången upp o ner ifall stödlagergummit e dåligt

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

739 Inlägg
12 juli 2009
har sätt att dem stora bussningnarna "momentstag" om dem heter så på bakaxlen är rätt slut typ sprickori gummit + när man gasar på 1-2 växel så skakar hela bilen tongue när man är 2-5 pers i bilen tänkte man kunde höra vad ni trodde det va så man kan fixa det sen håller just nu på med innetaket smile

mvh

Sök