3007
Sök

Två st plus sladdar med olika egenskaper (delningsfilter) vilken ?

98 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Håller på att installera mitt rainbow slx265 kitsystem i min saab 900 och har kommit så långt att jag sla koppla ihop diskanterna med delningsfiltren, dock finns det ett problem... man kan välja två kontakter för plus polen bereonde på vad diskanterna ska spela (?)

Den ena är gliding treble frequency respons (det menas med ?)

Den andra är flat treble frequency response ( det menas med ?)

Jag har inte en anning om vilken av dessa två jag ska välja och behöver hjälp med det.

Daniel.

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 juli 2009
Hittar ingen manual online...

Men Flat betyder iaf att signalen är opåverkad (sånär som på delningen).

Vad den andra gör vet jag inte. Dock kan det vara liknande som Focal har på vissa filter, man kan ställa in dem lite olika beroende på hur man har monterat högtalarna.

Du har ingen manual att kika i?

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

21 761 Inlägg
15 juli 2009
Verkar inte bli några vettiga träffar när man skriver in "gliding treble frequency" heller. Jag funderade också på detta med montering av diskanten i olika positioner.

Kan det betyda att delningsfrekvensen för diskanten överlappar midbasens delning kanske, för att inte få ett tomrum pga avståndet?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
15 juli 2009
Drönirettab skrev:
Verkar inte bli några vettiga träffar när man skriver in "gliding treble frequency" heller. Jag funderade också på detta med montering av diskanten i olika positioner.

Kan det betyda att delningsfrekvensen för diskanten överlappar midbasens delning kanske, för att inte få ett tomrum pga avståndet?

Mkt möjligt....
Focal o andra sidan ändrar diskantens kurva på ngt vänster (sedan så är deras filter rätt invecklade.....iaf det lilla jag har kikat på mina filter)

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

1 045 Inlägg
16 juli 2009
är väl en -3db för diskanten, brukar vara så på¨enklare filter,

men läs i manualen så står det.

4 693 Inlägg
16 juli 2009
Annars kan man testa innan man moterar för att se om det låter olika och isf på vilket sätt.

Booyakasha!

Sök