3572
Sök

Köpråd: Att tänka på när man köper Beg.bil!?

234 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Hejsan smile nu är det så att jag ska införskaffa mig en ny bil. Eller ja, ekonomin tillåter inte en ny bil så det blir en begagnad bil.
Någon som kan tipsa mig på bra saker att veta när man köper beg. bil?

Tackar så mycket på förhand Mvh Kita smile
Senast redigerat av Kita (13 juli 2009)

Motorcyklar <3

2 182 Inlägg
13 juli 2009
Kolla alltid om det finns service å besiktningspapper, dem ger mycket information om hur bilen varit skött av tidigare ägare. Å kolla såklart efter rost, provkör bilen å lyssna efter oljud.

Nåra tips jag kan ge, sen finns det säker trådar om ämnet redan tongue

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

653 Inlägg
13 juli 2009
sök på köpguide o den bilen du är intresserad av så kommer då oftast upp riktigt bra guider om vad du ska kolla extra noga efter på just den bilen smile

Smoke tires not drugs

234 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Kolla alltid om det finns service å besiktningspapper, dem ger mycket information om hur bilen varit skött av tidigare ägare. Å kolla såklart efter rost, provkör bilen å lyssna efter oljud.

Nåra tips jag kan ge, sen finns det säker trådar om ämnet redan tongue

Tack så mycket smile

Motorcyklar <3

234 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
sk8ville skrev:
sök på köpguide o den bilen du är intresserad av så kommer då oftast upp riktigt bra guider om vad du ska kolla extra noga efter på just den bilen smile

Tackar så mkt! big_smile

Motorcyklar <3

1 570 Inlägg
13 juli 2009
Aldrig köpa första bästa, ha tålamod. Handlar det om en specifik bilmodell så sök på nätet om den och försök hitta oberoende tester. Då kan man bilda sig en uppfattning om det är något att titta på och så vet man vilka "brister" man ska kolla.
Senast redigerat av henrikh (13 juli 2009)

234 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
henrikh skrev:
Aldrig köpa första bästa, ha tålamod. Handlar det om en specifik bilmodell så sök på nätet om den och försök hitta oberoende tester. Då kan man bilda sig en uppfattning om det är något att titta på och så vet man vilka "brister" man ska kolla.

Schysst Tack smile

Motorcyklar <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
14 juli 2009
Gör ett M-test, en tusenlapp extra som kan spara dig en hel del i slutändan smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 182 Inlägg
14 juli 2009
innan jag ens ringer på en bil så kollar jag upp den på www.vv.se så allt stämmer med det säljaren skriver, aldrig import är det nått som inte stämer med det säljaren skriver om milen och det vv siger så skit i den bilen det finns mängder av bilar som är till salu. fråga efter reg nummret och ring upp bilprovningen och kolla gärna mer än 4 år till baka.

Idag är det köparens marknad så det finns mycket att välja bland.

234 Inlägg
15 juli 2009
Trådstartare
Tack som fan för alla goa och superbra tips big_smile big_smile

Motorcyklar <3

234 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
pukan2 skrev:
innan jag ens ringer på en bil så kollar jag upp den på www.vv.se så allt stämmer med det säljaren skriver, aldrig import är det nått som inte stämer med det säljaren skriver om milen och det vv siger så skit i den bilen det finns mängder av bilar som är till salu. fråga efter reg nummret och ring upp bilprovningen och kolla gärna mer än 4 år till baka.

bilen jag ville/vill kolla på där hade ägaren skrivit på anonsen Miltal: 0-499
men enligt transportstyrelsen har den gått 262669 =/ är väldigt tveksam nu =/

Motorcyklar <3

260 Inlägg
16 juli 2009
Kita skrev:

Inte så då att han/hon bytt ut eller renoverat motorn? Då brukar de skriva vad den "nya" gått.

234 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Grotesk skrev:
Kita skrev:

Inte så då att han/hon bytt ut eller renoverat motorn? Då brukar de skriva vad den "nya" gått.

Nej, så är inte fallet =/ Tror ja skiter iden faktiskt

Motorcyklar <3

2 182 Inlägg
16 juli 2009
Kita skrev:
Grotesk skrev:
Kita skrev:

Eller så visste hon inte bara hur långt den gått när hon/han la in annonsen wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

234 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Niklas1987 skrev:
Kita skrev:
Grotesk skrev:

Eller så visste hon inte bara hur långt den gått när hon/han la in annonsen wink

Kanske de, ska iaf ner i titta på en annan honda idag smile

Motorcyklar <3

234 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Kita skrev:
pukan2 skrev:

Ska kolla på en annan idag, dock en import

Motorcyklar <3

158 Inlägg
16 juli 2009
En honda :'(

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

4 682 Inlägg
16 juli 2009
kolla efter rost, om du e lite fräck kan du ta med dig en magnet å kolla efter fusklagningar tongue.
kolla oxå efter läckage under bilen där den stått parkerad.

234 Inlägg
16 juli 2009
Trådstartare
Puppee skrev:
En honda :'(

Din Honda smile

Motorcyklar <3

Sök