3695
Sök

B230f motor

54 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Jag har en 740 me b230f och funderar på att sätta in en turbo på den men vet inte hur mycket stakar å sånt håller för?
Kanske någonting annat som inte håller för ca 200hk?
Någon som har någon anning?

Funderar om de går få över 200hk me orginal stakar eller ska man byta till kraftigare? vill försöka få till 200hk med så liten budget som möjligt.

Mvh Tomas

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
17 juli 2009
varför inte köpa ett turboblock i stället ? bättre att va på säkra sidan + att du slipper trixa med kompet

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

54 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
turboforssen skrev:
varför inte köpa ett turboblock i stället ? bättre att va på säkra sidan + att du slipper trixa med kompet

Om de vore så lätt. Men finns inte så många b230et på blocket i norrland känns långt att fara till typ karlstad å för att köpa en motor för typ 3-5tusen då bara resan kostar några tusen ;o

Vill gärna bara veta hur mycket dom orkar med orginalstakarna ;p

1 004 Inlägg
17 juli 2009
trippel skrev:
turboforssen skrev:

Om de vore så lätt. Men finns inte så många b230et på blocket i norrland känns långt att fara till typ karlstad å för att köpa en motor för typ 3-5tusen då bara resan kostar några tusen ;o

Vill gärna bara veta hur mycket dom orkar med orginalstakarna ;p

jag hoppas  verkligen för er skull att någon startar en bussgods station uppe hos er så ni slipper åka och hämta allt smile här nere i södern kan man till och med köpa grejor från andra sidan atlanten wink jo jag lovar det är sant...
Senast redigerat av 262turbo (17 juli 2009)

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

54 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
jag hoppas  verkligen för er skull att någon startar en bussgods station uppe hos er så ni slipper åka och hämta allt smile här nere i södern kan man till och med köpa grejor från andra sidan atlanten wink jo jag lovar det är sant...

Nog har vi bussgods ^^ men kostar inte de j*vligt mkt att skicka via bussgods eller är jag helt fel ute? ;o

1 004 Inlägg
17 juli 2009
trippel skrev:

Nog har vi bussgods ^^ men kostar inte de j*vligt mkt att skicka via bussgods eller är jag helt fel ute? ;o

runt 700-800kr kan jag tänka mig

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

219 Inlägg
17 juli 2009
Beror på hur mycket ladtryck du har tängt dig.

Kostar att ligga på topp

54 Inlägg
17 juli 2009
Trådstartare
AnderL skrev:
Beror på hur mycket ladtryck du har tängt dig.

Har inte tänkt nått superladd men typ 0,5 -> 0.9? eller måste man ha mindre?

446 Inlägg
18 juli 2009
är inne på samma sak nån som vet vad motorn pallar?

54 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
Ingen som vet ?

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
20 juli 2009
Jag skulle istället sålt min b230f och köpt en b230fk/ft komplett med boxar.. Förutsätter att du har LH 2,4 nu.. Bara stoppa ner koppla boxar starta.. Men då måste även koppling ses över.. Chip och vips ca 200hk..
Senast redigerat av air_denka (20 juli 2009)

Volvo850-92
1 678 Inlägg
20 juli 2009
Jag har samma fråga?
Jag hate tänk köpa turbogrejer från skrotbilar som denna http://www.blocket.se/vasterbotten/SAAB … =4&w=3
OCh sätta på en B230F som jag ska köpa. Sen tänker jag ha en annan kam som VC3 kam och 531 topp och turbospridare från saben och modda om lite.

1 335 Inlägg
20 juli 2009
Set till att ha kompsänkta kolvar om ni ska börja överladda!

Mr White
1 072 Inlägg
20 juli 2009
air_denka skrev:
Jag skulle istället sålt min b230f och köpt en b230fk/ft komplett med boxar.. Förutsätter att du har LH 2,4 nu.. Bara stoppa ner koppla boxar starta.. Men då måste även koppling ses över.. Chip och vips ca 200hk..

Byta spridarmotståndet oxå.

Volvo850-92
1 678 Inlägg
20 juli 2009
OphanWitehall skrev:
Set till att ha kompsänkta kolvar om ni ska börja överladda!

Visst räcker det att man bara ha en tjockare packning?

Sök