Gomorron har du inte hört en kicker bas spela bra...? Då har du nog bara lyssnat på klåpar installationer. Och som sagt med det steget vet jag inte. Men l5or låter skitbra i små slutna lådor med mycke effekt "Punkt" Inte sagt att inte hertz basarna gör det jag gillar hertz oxå. Kolla bubblan Men hertz basarna spelar lite mjukare lite återhållsammare. Kickers l5 är mer rättfram pang på lixom. Jag har ju själv provat sakerna .......
Och 140+ är absolut möjligt som det står på dbakuten. Körde själv över 138 db med 800wrms me en enkel L512 i minsta rekommenderade lådan.
ja noterade effekten på steget nu, skrev om de i mitt förra inlägg. men sluten låda i en 325i? ja de kanske funkar..
jo jag har hört dem spela.. både bra o dåligt.. men sure 1500wrms 2ohm är ju nice.
om han nu bara ska köra de i 2 ohm så är de ju upp till han. blir ju lite strömsnålare.
Ehhmn nu var vi där igen...... 1500W är 1500W och det drar lika mycke stöm oavsett hur många ohm lasten är på... Den teorin är ju bara tillförbar om man lastar om ett och samma steg men då ändras ju oxå effekten
ja....det ja menade var att de var ju nice med 1500wrms i 2ohm.. INTE ILLA DVS. Hade för mig att de vart sämre om man körde saker i 1/2ohm.. men ja kan ha fel.
skitsamma det är ju han som ska vara nöjd o inte vi
Nja 2x 2*2 ohm basar går att koppla i 2 eller 8 ohm. Och 2 st 2*4 ohm basar går att koppla 1 eller 4 ohm..
ja de e ju de ja menar. Har man två st basar på 2*4ohm var. Gör man då en bas till 2ohm och den andra med till 2ohm sen båda två till 1ohm sen till steget ? eller hur gör man och varför