Jag har en 206:a gti, - 00 årsmodell som jag har ett problem med.
Jag har hunnit byta ut länkarmen 4 ggr på under ett år på bilen, nu blir det en femte gång. Det är oftast på högersida den blir glapp. nu senast bytte jag den i April och några dagar efter så va den redan glapp. Om inte det är nog så började den efter 2 st justeringar dra till höger. Fixade det igen men likförbaskat drar den till höger.
Sedan slits däcken VÄLDIGT hårt fram. Jag byter däck 1gng/säsong. Alltså varje vinter/sommar så måste jag ha nya däck för respektive säsong. Och att köpa 8 nya däck/år och byte av länkarm = skräp.
Ursäkta det glömde jag nämna. Dem första 2 länkarmarna var orginal ja. men det var så djävla dyrt så vi testade med biltemas och mäkonomens. Alla har gett samma resultat tyvärr.
Var inne på mekonomen och kollade hur länkarmen ser ut, om man drar kulbulten med muttermaskin håller den inte länge. Är bilen sänkt bör dom andra bultarna dras när bilen är nedsänkt. Är det gjort någon hjulinställning? Får du inte nya på garantin??
Den är inte sänkt. Bilen är orginal från botten till toppen och ingenting är rört mer än så. Hur den är satt har jag absolut ingen aning om för det är bilfirmor som har gjort dem. Har bott både i i Umeå och Skara så har haft olika mekaniker som fixat det.
Jo jag har haft garanti. Dem jag köpte från biltema hade jag inget kvitto på. Det från Peugout blev jag så djävla leds eftersom dem inte kunde fixa det (varav jag testade biltema/mäkonomen).