2889
Sök

Peugeot 205 GTi kommande samlarbil??

3 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Hej!

Ja vad tror ni? Den gjorde ju ordentliga avtryck när den kom trots olika åsikter om kvaliteten och driftsäkerheten! Kul att höra vad folk tror och tycker!

Mvh.Tony  ( Självklart så äger jag en själv)big_smile

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
23 juli 2009
Tonikon skrev:
Hej!

Ja vad tror ni? Den gjorde ju ordentliga avtryck när den kom trots olika åsikter om kvaliteten och driftsäkerheten! Kul att höra vad folk tror och tycker!

Mvh.Tony  ( Självklart så äger jag en själv)big_smile

bilar som är i nyskick när de är bra gammla brukar ju kunna bli samlarbil vad de än må vara så varför skulle inte en 205 kunna bli de?

huh?
10 427 Inlägg
23 juli 2009
Självklart, varenda GTI-bil och liknande är ju nästan samlarbilar big_smile Svårt
att hitta bilar som är "ärligare" att köra i största allmänhet.

207 GTI vs 205 GTI cool

Brittiska Fifth Gear har ju exempelvis hyllat "alla" gamla europeiska GTI:er i nuvarande
och senaste säsongen. smile När såg man sist 80tals-bilar i tv-program som inte plågades sönder? tongue
Klar attitydförändring smile

Andra liknande som visats:
http://www.youtube.com/watch?v=KtpsKV-8C_k

*host* http://www.traffpunkt80.se/ *host*

VW-nörd?
4 332 Inlägg
23 juli 2009
De är väl förhållandevis populära i England? Frågan e dock om de blir så stora på Sverigemarknaden, här är vi bara intresserade av 240s som gått lite mil, för de e roligt

Allmänt envis
12 512 Inlägg
23 juli 2009
205 Gti är trots allt en av pusselbitarna till skapandet av små stadsräcers, Golf Gti är en annan. En självklar klassiker i mina ögon i alla fall smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

3 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Tack för era svar ! Mortalis, Steifan och MrEricsson.

Tiden får väl avgöra 205 GTI`s öde. Jag har haft en del roliga och snabba bilar men jag vet ärligt talat inte om det finns någon roligare bil i vettig prisklass att "köra" samtidigt som den är lite personlig och nyckfull! En 20årig rödlätt fransyska kan väl aldrig vara fel?? Lite lätt på foten bara i höga hastigheter!!!!!

Mvh.Tony........

3 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Rquired skrev:
205 Gti är trots allt en av pusselbitarna till skapandet av små stadsräcers, Golf Gti är en annan. En självklar klassiker i mina ögon i alla fall smile

Håller med dig till 100%.

Tony..

4 682 Inlägg
23 juli 2009
om 20 år kommer dom säkert att räknas som klassiker å gå upp i pris, så man borde köpa upp en massa gammla gti 205:or å sälja dom om 20 år med ordentlig vinst smile.

342 Inlägg
24 juli 2009
Givetvis har Peugeot 205 GTI potential att bli en kommande samlarbil, men för att den ska få något ekonomiskt värde att tala om så gissar jag att det förutsätter att bilen är i strikt originalskick samt i toppskick.

En normalsliten Peugeot 205 GTI tror jag dessvärre aldrig får något ekonomiskt värde att tala om. Det tillverkades helt enkelt för många exemplar för att även bilar i bruksskick skulle hoppa upp i värde.
När tidens tand sållat ut 80-90% av dem så är saken visserligen annorlunda, men dit är ännu många år framåt.

Peugeot 205 GTI i både strikt originalskick och därtill i toppskick kryllar det däremot inte av.
Dessa bilar lär ha ett högre värde än normalslitna syskonbilar redan idag.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

1 703 Inlägg
24 juli 2009
205 gti, crx gen1 & 2, golf1 & 2 gti, självklara klassiker!

Sök