2962
Sök

Vilken penna till bilrutor??

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
23 juli 2009
Trådstartare
Undrar bara vad det är för penna man kan skriva med på bilens rutor? tex vid streetrace eller som i detta fall om man vill sälja bilen? och hur tar man bort det sen?

Vad är det för penna och vart kan man köpa den? ska till västerås i morgon och om den kanske kan finas på biltema så kan vi köpa en på en gång.

Visionär
59 Inlägg
23 juli 2009
Polaren for till en dekalfirma som stripade upp rutorna. Bilen va såld på en vecka och familjen som köpte den haffade honom på ica.

Eigenbrötler
1 237 Inlägg
23 juli 2009
Mina däckpennor funkar till det, har provat 6 olika märken, alla med bra resultat.

Kan dock behövas T-Sprit, aceton, fönsterputs eller liknande för att få bort det. Det är ju trots allt vattenfast.

Vit skokräm har jag hört att folk använder också.
Senast redigerat av SoL (23 juli 2009)

1 653 Inlägg
23 juli 2009
Smedhult skrev:
Milliway skrev:
Polaren for till en dekalfirma som stripade upp rutorna. Bilen va såld på en vecka och familjen som köpte den haffade honom på ica.

min mamma har en brödrost?

svaret på din fråga tror ja är däckpenna! ska inte lova att de funkar me tror ja. prova först på en ruta som inte är så noga ifall de inte går bort!

fan e det för jävla svar då?
trådskaparen skrev ju att han ville ha det för att han skulle sälja bilen och skriva till salu på rutorna, och Milliway tipsar om ett annat, också snyggare sätt att göra det på...

hoppas din mamma har kul med sin brödrost, men den tillför inte den här tråden ett skit iallafall!
Senast redigerat av Thullen (23 juli 2009)

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

2015 Dbakuten.
5 092 Inlägg
24 juli 2009
Trådstartare
var till en däck verkstad och fick låna en "krita" den är vatten fast och lite kladdig men det var kanon bra.

Får se om någon nappar smile tack för svaren.

Sök