Volvon är sänkt med H&R, är väl 40 både fram och bak va? Sitter 17" på bilen, och min husvagn ligger på 720 kilo. Fjädrarna på Volvon är slitna efter 21 500 mil och 80 kilo hund i skuffen.
Men det är inga som helst problem med att det tar i. Däremot är ju V40 en lite ostadig dragbil, i alla fall om man jämför med min gamla Saab 9000 som gick som ett tåg när man kopplade släp efter.
Dessutom, det finns risk att turbon får jobba en del, på min 2,0t är det inget problem, men på dieseln jag hade innan gick turbon nästan hela tiden när jag drog husvagnen, det blev jättejobbigt till slut.
Det går väl att montera originalfjädrar bak och köra så när man drar husvagn ? Blir grymt fult men det går väl ?
Blir en bil högre eller lägre med sänkfjädrar och 100kg i skuffen? absolut inte självklart att original gör den högre med last
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Kan ju säga att när jag bytte mina fjädrar hade en framfjäder gått av och det var besiktningspanik. Alltså blev det akutbyte fram, men bakfjädrarna som var krångligare att komma åt fick vänta.
Och... tja... det blev liksom inte av på några månader... Under den tiden var det INGEN som reagerade alls på att jag körde sänkt i fram och original bak, tror inte just lite framåtlut är så iögonfallande som om man hade gjort tvärtom...
kanske inte ens behöver byta fjädrar bak ifall man lägger kultrycket på 20-50 kg? Dämparna är ju hårdare än original också. Det belastar ju inte så jäkla mycket ifall man lastar husvagnen riktigt.
Körde farsans gamla v70 med sänkning, 17"-fälgar och 1510 kg husvagn och det var inga problem. Kultrycket ska ju inte vara mer än högst 75 kg och så mycket har du väl lastat i bagagen innan? Passa på att lasta så mycket du kan i husvagnen så att du inte fyller bagagen också.