3089
Sök

Vågar jag byta bort bilen?

451 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Jag har precis fått ett mejl av en kille som vill byta bort sin Volvo S60R AWD -05 Lazerblå (Ovanlig) rakt av mot min Toyota Soarer. Grejen är den att jag har min ute för 150k och den billigaste S60R från -05 kostar 230k. Jag är lite rädd för att de är nå joll med Volvon för har har den inte ute till salu. Ska ringa killen imorrn och snacka lite. Jag vill ju ha en exakt sån så jag är ju jävlit sugen alltså.

Men vad tror ni, är de nå joll eller är han bara dum och gör ett dåligt byte?

OEM <3
6 957 Inlägg
27 juli 2009
Du har ett riktigt äventyr med din bil eller? tongue

Låter ju bra men min fråga är om personen med S60:n kanske har i åtanke att
du ska lägga pengar emellan även om det inte finns skrivet i mailet?

OEM <3

Allmänt envis
12 512 Inlägg
27 juli 2009
Ingen skänker bort pengar, eller ett värde av något slag. Antingen är det nått skumt med S60n eller så menar han att du skall hosta upp en mellanskillnad. Oavsett så kolla upp bilen noggrant smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

www.klockren.nu
476 Inlägg
27 juli 2009
Låter de för bra för att va sant, är de oftast de..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

341 Inlägg
27 juli 2009
När jag säljer bilar brukar det alltid vara någon som mailar och lägger ett bud som aldrig mer hör av sig.... Kan vara nåt sånt oxå.

342 Inlägg
27 juli 2009
Nu tror även jag att det finns en hake någonstans, för detta byte låter märkligt ...

Och inte för att inge något hopp till TS, men personligen har jag varit med om tillfällen då jag fått väldigt gynnsamma byten på bilar jag sålt.
Bästa hittills var när jag sålde en defekt bil värd max 35.000 kronor och fick en felfri Toyota Celica GT4 ST185 i inbyte.
Detta var några år sedan, Celican hade då ett marknadsvärde på ungefär det dubbla (70.000 kronor).

När ägaren till Celican ringde och föreslog bytet trodde jag att han skämtade. Visst ville han ha mellanskillnad? Det måste vara något fel på Celican osv.
Men det blev byte rakt av!

Ägaren till Celican körde till och med cirka 50 mil enkel resa för att genomföra bytet.
Och bilen? Helt felfri och inte en gnutta rost eller bulor på karossen.

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

1 723 Inlägg
27 juli 2009
Antingen är inte volvon så ovanlig som den kanske ska vara eller så är han less på sin bil och blir inte av med den (230k är MYCKET pengar för svensson att lägga på en bil, och speciellt privatköp). Din är väl inte direkt vanlig och om han är ute efter just en sån så värdesätter han byte direkt mot en bil han vill ha. Ja, även det är värt pengar.

Jag kan fortsätta att spekulera ännu mer om du vill. Lättast är ju att fråga ägaren själv.

Bärs!
3 456 Inlägg
27 juli 2009
FordeveR skrev:
Låter de för bra för att va sant, är de oftast de..

+1

Garaget.org peakade 2008.

4 005 Inlägg
27 juli 2009
När det gäller sådana där summor, är det bara jag som gör ett m-test och m-värdering?

Drifttekniker VA
580 Inlägg
27 juli 2009
linuslinje skrev:
När det gäller sådana där summor, är det bara jag som gör ett m-test och m-värdering?

Håller med gör ett m-test kan vara värt det.

451 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Nu har jag ringt hela morgonen utan svar tills nyss då han ringde upp och lät lite förtvivlad. "Jag vet inte om de är någon som driver med mig för jag har fått typ 30 samtal idag om folk som vill ha en S60 R, jag har ju inte ens en bil." Då var det fort avklarat iaf, jävla skit oxå:(

Aktad Medlem
301 Inlägg
27 juli 2009
Snåla kompisar som inte en kostade på en annons.

451 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Haha istället hackade dom hans mejl och skickade ut massa bytes förslag, rätt osoft:P

Aktad Medlem
301 Inlägg
27 juli 2009
Nej, de klickade förmodligen på din annons och skrev bytesförslag med hans kontaktuppgifter.

Sök