3933
Sök

Lanzar optidrive opti1232D Lådritning

Allt i allo
358 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
Hejsan! har köpt en lanzar bas som jag skulle vilja få en lådritning på, så ni med probox eller liknande kan gärna räkna lite på en basreflex-låda:)

Basen heter Lanzar Optidrive opti1232d
här är manualen : http://www.lanzar.com/manuals/OPTI1232D.pdf

tack på förhand big_smile

//Chrille
Senast redigerat av Ramneborg (27 juli 2009)

De é nice !

Allt i allo
358 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
finns det ingen på detta forum me probox? tongue

De é nice !

21 761 Inlägg
27 juli 2009
Vilket steg ska du driva basen med?

I manualen till basen så finns två olika lådförslag till basreflex, båda förslagen har 3" rör men det är alldeles för klent om man vill utnyttja basen rejält (enligt min åsikt). Jag har dock inte provat basen själv. smile

Allt i allo
358 Inlägg
27 juli 2009
Trådstartare
jag ska driva det med ett som lämnar 800w i 2ohm, vet ej namnet på det. men funderar på stora lådan som ska vara 1.8cu ft. med tanken att jag ska skaffa större steg inom kort:)

De é nice !

4 693 Inlägg
27 juli 2009
35 hz i avstämning på den stora lådan, är inte det lite väl lågt för att bara spela musik med? Sen tyckte jag att jag såg att dom hade 2x2 ohm spolar. Blir inget bra med ett steg som inte är 1 ohm stabilt då. Det vet jag allt för väl hur tråkigt det kan vara.

Booyakasha!

Allt i allo
358 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
steget klarar 1ohm stabilt. ska försöka få fram lite specc på steget, jag är helt grön på området, men avstämning är det vilken frekvens man ska ha inställd på steget eller? eller gör man något med lådan?

De é nice !

Sök