2332
Sök

Angående: Sturup Raceway i konkurs?

4 001 Inlägg
2 juni 2009
#41
Jill skrev:
EPHAS skrev:
Det gällde 17-20.

Fel skrivet av mig... men

Så nu blev det väl dyrt för dig igen tongue

Ahh, ok ... då är jag med igen .. smile
Du får gärna hojta om ni hyr heldag någon gång, för det kan vara intressant !!

6-700 kr för 3 timmar & kanske 60-90 minuter effektiv körning är billigt, normalt får man väl ge det priset för 15 minuters körning.

Heldag är ju en helt annan grej men det får man inte för det priset, och då ska man ändå inte räkna med mycket mer än 2 timmars körning, det klarar troligtvis inte varken chauffören eller bilen.
Visst ligga & cruisa runt i ett par timmar går bra men att hålla jämna & bra varvtider och få bilen samt chaufför att hålla så krävs en hel del, tror inte speciellt många gatbilar klarar av den påfrestningen.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
#42
kolvas skrev:
Jill skrev:
EPHAS skrev:
Det gällde 17-20.

Fel skrivet av mig... men

Så nu blev det väl dyrt för dig igen tongue

Ahh, ok ... då är jag med igen .. smile
Du får gärna hojta om ni hyr heldag någon gång, för det kan vara intressant !!

6-700 kr för 3 timmar & kanske 60-90 minuter effektiv körning är billigt, normalt får man väl ge det priset för 15 minuters körning.

Heldag är ju en helt annan grej men det får man inte för det priset, och då ska man ändå inte räkna med mycket mer än 2 timmars körning, det klarar troligtvis inte varken chauffören eller bilen.
Visst ligga & cruisa runt i ett par timmar går bra men att hålla jämna & bra varvtider och få bilen samt chaufför att hålla så krävs en hel del, tror inte speciellt många gatbilar klarar av den påfrestningen.

Nej, jag anser inte det vara billigt när banan kostar ett par tusenlappar att hyra heldag.
Men dom som vill betala får göra det ..
Jag kommer aldrig att göra det då det finns massa andra billigare tillställningar att köra på smile


4 001 Inlägg
2 juni 2009
#43
Jill skrev:
Nej, jag anser inte det vara billigt när banan kostar ett par tusenlappar att hyra heldag.
Men dom som vill betala får göra det ..
Jag kommer aldrig att göra det då det finns massa andra billigare tillställningar att köra på smile

om jag förstått det hela rätt så är det ett par tusenlappar + moms för själva banhyran, sen är det tidtagarutrustning, ambulans & funktionärer m.m, allt sådant kostar, bara tidtagarutrustningen går väl lös på några tusenlappar i hyra & ambulans med personal är inte gratis heller
Jag är inte helt säker men det r säkert någon tillståndsavgift också

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Utbildare
34 Inlägg
2 juni 2009
#44
dom har ej kusrsat en. Men dom letar efter en ny ägare som kan driva det vidare och detta kommer ske väldigt snart..


Åklagare
47 Inlägg
3 juni 2009
#45
Konkursen är ett faktum, men förvaltaren driver det vidare tills ny intressent tar över.

Snart i en backspegel nära dig....;)

Utbildad proffsamatör
785 Inlägg
3 juni 2009
#46
Någon som vill gå ihop och äga en räserbana? smile

KHRacing
3 juni 2009
#47
Verekar vara nya ägare inom kort - mera info i början utav Juni...'' dvs:snart smile
Senast redigerat av KHRacing (3 juni 2009)

119 Inlägg
29 juli 2009
#48
Ny ägare av Sturup Raceway från den 1 augusti 2009

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
#49
KHRacing skrev:
Verekar vara nya ägare inom kort - mera info i början utav Juni...'' dvs:snart smile

Nån som har mer info ? smile


119 Inlägg
29 juli 2009
#50
Jill skrev:
KHRacing skrev:
Verekar vara nya ägare inom kort - mera info i början utav Juni...'' dvs:snart smile

Nån som har mer info ? smile

Jill gå in på www.svedalamotorklubb.se så får du mer info.

Ska det va så ska de va på skånska!
_____________________________
"Haur du sitt Malme, Haur du sitt varrden"

KHRacing
29 juli 2009
#51
Cemoni Ohlson är nya ägaren


Sök