3283
Sök

200sx , vad för turbo?

199 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
#1
Tjingeling!
Vad sitter det för turbo orginal på en 200sx s13?
samt vad klarar den turbon för effekt?

MVH


4 670 Inlägg
28 juli 2009
#2
PaZZe skrev:
Tjingeling!
Vad sitter det för turbo orginal på en 200sx s13?
samt vad klarar den turbon för effekt?

MVH

Sitter en garret t25 i s13

Vet inte rikitigt vad den pallar tyvärr


212 Inlägg
28 juli 2009
#3
knappt 300 har jag för mig... sen handlar ju allt om hur mycket man ska plåga den med ju.... men byter man upp sig till t28 så är där betydligt mer att hämta smile

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
28 juli 2009
#4
JOCKE_ST skrev:
knappt 300 har jag för mig... sen handlar ju allt om hur mycket man ska plåga den med ju.... men byter man upp sig till t28 så är där betydligt mer att hämta smile

300hk så börjar man närma sig gränsen på en T28, skulle vilja säga att T25:an räcker till max 230hk sen är det dags att byta upp sig.


653 Inlägg
28 juli 2009
#5
PaZZe skrev:
Tjingeling!
Vad sitter det för turbo orginal på en 200sx s13?
samt vad klarar den turbon för effekt?

MVH

Som insane sa, inte mycket till turbo, efter steg 2 (ca 200hk) är det nästan dags för större smile vanliga T28an skulle jag säga 280-300, dock finns det olika modeller


Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
28 juli 2009
#6
T25:upptill 250 hk.
T25/28:upptill 300 hk(turbon från S14).


199 Inlägg
28 juli 2009
Trådstartare
#7
Okej , turbon kommer att sitta på en Saab Ng900.
Måste kolla upp om turbon är en t28eller t25.
Men har båda dom turbona t25fläns?

MVH


212 Inlägg
29 juli 2009
#8
insane_1 skrev:
JOCKE_ST skrev:
knappt 300 har jag för mig... sen handlar ju allt om hur mycket man ska plåga den med ju.... men byter man upp sig till t28 så är där betydligt mer att hämta smile

300hk så börjar man närma sig gränsen på en T28, skulle vilja säga att T25:an räcker till max 230hk sen är det dags att byta upp sig.

håller helt med om att man borde byta upp sig men det funkar upp till knappt 300 dock frestar man den väldigt hårt och bör inte räkna med att en håller många somrar smile egentligen förespråkar jag alltid ett uppbyte till t28 såfort man trimmar... big_smile

NO PAIN NO GAIN!
Kan man gasa för mycket?

199 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
#9
JOCKE_ST skrev:
insane_1 skrev:
JOCKE_ST skrev:
knappt 300 har jag för mig... sen handlar ju allt om hur mycket man ska plåga den med ju.... men byter man upp sig till t28 så är där betydligt mer att hämta smile

300hk så börjar man närma sig gränsen på en T28, skulle vilja säga att T25:an räcker till max 230hk sen är det dags att byta upp sig.

håller helt med om att man borde byta upp sig men det funkar upp till knappt 300 dock frestar man den väldigt hårt och bör inte räkna med att en håller många somrar smile egentligen förespråkar jag alltid ett uppbyte till t28 såfort man trimmar... big_smile

Hur ser jag skillnaden på t28an och t25an, någon beteckning på turbon?

Har t28an och t25an samma grenrörsfläns?

MVH


171 Inlägg
29 juli 2009
#10
Samma fläns Läs betäckningen på kompressor huset så går de och se vilken modell som används

Lindesbergs Bilskadecenter
Stöd Reumatikerfonden på Plusgiro 90 03 19-5

199 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
#11
Bjorling skrev:
Samma fläns Läs betäckningen på kompressor huset så går de och se vilken modell som används

Det jag vet som står ju nu är bara , "Garret A.R 48"
Och om jag inte vet alledes fel så menas ju det bara avgasdelen.

Men får ta en titt när jag är på plats.

MVH


Min dröm, din vardag.
641 Inlägg
29 juli 2009
#12
PaZZe skrev:
Det jag vet som står ju nu är bara , "Garret A.R 48"


MVH

Då är det en T25 du har.



Sök