Ja, jag är en fullständig nybörjare. Ja, jag behöver hjälp
Jag har haft min bil stripad, och har nu tagit av stripen. Men det blev lite klister kvar, här och var. Hur tar man bort allt sånt klibb lättast? T-röd har inte gett någon jätteeffekt tycker jag.
En annan fråga, som rör lackstift. Finns det någon som helst möjlighet att använda lackstift över en lite större yta. Inte en tydlig repa, utan ett ganska stort gäng smårepor som blivit på samma ställe (någon som touchat bakdelen av min bil vid parkering)? Hur gör man lättast med det?
Jag hade samma problem på min lastbil när jag stripade av den, men jag hittade en flaska med nå´t som var för just borttagning av lim o klister, skulle tippa på att det e köpt på nå´n färgaffär eller nå´t, bara på en trasa o gnugga bort det försiktigt, då jag inte ville rågnugga gick det åt lite mer av innehållet i flaskan Om jag inte minns helt fel hette det Bostik limtvätt eller liknande..
Nu till min andra fråga, som jag ännu inte fått några briljanta tips på Jag har alltså fått ett gäng repor bak till höger på bilen, men de är inte grova och djupa, snarare många. Lacken har liksom mattats av lite (metalliclack) och är repig både kors och tvärs. Syns väldigt väl i solljus!