newkie skrev:
caromania skrev:
Tyvärr är det såhär enkelt, du har två val:
*Kör bilen som den är och var nöjd med det.
*Köp en annan bil.
Ledsen om jag låter negativ.
Måste tyvärr hålla med..
Det är ju inte bara att kasta i kittet å tro att du ska dubbla hästkrafterna. Som många verkar tro.
Du bör kanske gå igen om motorn. Du måste bygga om avgassystemet med en bypass till wastegaten, alternativt en screemer pipe.
Topplockspacningen kanske håller, beror på hur du bygger motorn. Bra flöde = Mindre tryck = Lättare att få packningen att hålla.
Jag kör med en t3/t04e 60 trim 0,63 A/R i min bil. samt en tial 38 wastegate som det ser ut som på bilden, bara dom två tillsammans borde väll gå på minst 15, troligen mer'. Så kostar kittet 20' låter det lite väl bra för att vara sant.
Besiktningen kommer garanterat att gnälla.
Håller växellådan/Drivlina för mer än dubbla effekten? Håller kopplingen för mer än dubbla effekten? Någon sa bromsar. Där håller jag också med.
Ledsen att "Regna på din parad" men det är inte alltid så lätt som trimfirmorna vill få det att låta. Skiter du i hur bilen kommer må kan du ju bondtrimma den om du vill. Men mer än dubbla effekten utan att röra motorn tror jag inte riktigt på. inte i längden i alla fall.
Säljer du och lägger på 20' på det du får för bilen kanske du hittar något roligare? Kanske med bakhjulsdrift så du har greppet som behövs för effekten du jagar också