Yooda skrev:
Va kul att se lite bilar o snacka lite i garaget.
Mindre kul att få böter av polisen som inte förstod att jag åkte med skylten i rutan trots att fronten är bytt & nylackad för en vecka sedan och ingen hållare monterats. Sedan dess semester o körde den för första gången igår sedan den hämtades.
Sen gillade dom inte R-däcken som va lite väl slitna och dom va helt säkra på att jag skulle ut och köra street race och antydde flera gånger att "den här går det undan med" "Den är preppad för att rejsa va" m.m.
Borde finnas så mycket mer vettig tid att lägga på viktiga brott!?!
2100:- fattigare...
Jag vet hur det känns ang skylten, blev stannad 2 ggr på en vecka i vintras för samma sak, ville inte ha skylt fram, klarade mig dock från böter, tills den 3:e gången - 2 veckor efter, då en kvinnlig polis tyckte det var dags för mig att betala.
sen en vecka efter böterna blev jag stannad igen, i en flygande besiktning, hade inte ens satt dit skylten då, och slapp böter! man ska ha tur och träffa "rätt" poliser om man ska klara sig, så är det bara.
samtidigt som jag fick böter för skylten, så fick jag ju såklart böter för att skatten inte kommit in på skatteverkets konto innan jag började köra bilen, men det gjorde inte så mkt, blev stannad i totalt spöregn, och det var värt att få se poliskvinnan stå där och bli genomblöt medans hon berättade att jag skulle få böter, plus att det tog ett bra tag innan allt var skrivet, då jag inte ville ta böterna på en gång, så när jag åkte därifrån var hon i princip dränkt. :-D priceless.
bra träff i garaget iaf, grymt kul att så många bilar dyker upp, finns alltid massa kul att titta på :-D