3344
Sök

AKUT HJÄLP! hackar/knackar s40 -98?HJÄLP

163 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
hej alla. byte tänd stift på min s40 2.0T men bilen blev svagare än var de var och börja knacka och hacka? byte plats på kablarna men blev bara lite bättre sen byte till gamla tändstifen men då blev det lika dan som nya :S fattar inget var som var felet?

Svetsare
3 150 Inlägg
4 augusti 2009
Flyttade du runt tändkablarna mellan cylindrarna?  Isåfall sätt dom rätt och testa sen igen med de gamla stiften.  Kolla även att du har rätt stift, de kan vara för "varma" eller "kalla".

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

163 Inlägg
4 augusti 2009
Trådstartare
ZonaX skrev:
Flyttade du runt tändkablarna mellan cylindrarna?  Isåfall sätt dom rätt och testa sen igen med de gamla stiften.  Kolla även att du har rätt stift, de kan vara för "varma" eller "kalla".

nej det gjort jag inte men bara ettan och 2:an satt på olika plats sen satt dom på plats så funka det:P  men var lite hackigt, nu har ja satt dit en av gamla och tre nya dom funkar nu, fast en av mekonomens gick sönder så måste få tbx pengar och få den lilla trasiga biten ut från toppen..

Sök