Hmm kanske det... Det är dock svårt å rekomendera en rolig orginal kam till volvo, då dom inte har nån.... Vill man bara ha en något piggare bil än orginal är det kanske inte så svårt, då det räcker å byta till vilken som helst
Som skrivits i en annan tråd helt nyligen
T-Kam = bra botten drar till 3-4000rpm sen tröttnar den fort
A-kam = bra botten men varvar lite längre å hårdare än T
b230f ska ju ha M-kam... ALLT är roligare och piggare än M
Körde med VX förra vintern.. Lite piggare blev han allt (b230f jag med) Det hade nog behövts ett ställbart kamdrev för att komma till sin rätt därute på isen...
K tyckte jag inte om sådär direkt... Varvade satan, men det var aldrig det där riktiga klippet i den...
twin_cam skrev:
ragga upp en H-kam
Sitter i tidiga 242 GT
H-kammen satt i b23e 79-80 Och vad jag har läst mig till så ersattes GT av GLT -79
Med andra ord, sista året för GT var -78
Är inte helt hundra på detta förvisso (minnet är bra, men kort
)
Dessutom har jag ett (vädigt) svagt minne av att det satt en b21 i GT... Även här kan jag ha fel, men b21e fanns med både B och D kam (D är väl motsvarigheten till K i b23e)
Nån som vet någon sida där man kan läsa om dom olika motorerna som har funnits i 200serien genom åren??? Som dessutom stämmer