3039
Sök

945 Turbo -93 vill dö vid inbromsning

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Hejsan !

Funderar på att köpa en bekants 945 och de är ett litet fel på den, ibland så vill den dö när man bromsar, så man får koppla å gasa till.

Någon som vet va de kan vara ?

Tack på förhand !

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

-utan 940
1 728 Inlägg
3 juni 2009
Det kan räcka med att smörja tomgångsmotorn.
Kolla felkoder också. Sen kan du spreja startgas i motorrummet så märker du om den drar tjuvluft.

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
okej, tack så mycket smile

den ville visst också dö om man gasade kraftig å sen släppte av :S

"..having a fast SAAB is like coming out of the closet: you might surprise people, but you're still gay"

7 274 Inlägg
3 juni 2009
Öppen dump?

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Nejnej, den är helt original smile

214 Inlägg
3 juni 2009
så gjorde min 850i när bränslepumpsrelät började ge sig.

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan...

59 Inlägg
3 juni 2009
Trådstartare
Dream_on skrev:
så gjorde min 850i när bränslepumpsrelät började ge sig.

Tackartackar , får kolla på de där smile

Supraman
2 300 Inlägg
3 juni 2009
jag har samma på min men de e bara när man gasar och kopplar ur.
slangar verkar hela och inga andra fel funna förutom att vevhusventen e moddad.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Stabil som fan
304 Inlägg
4 juni 2009
Min dog så när jag hade öppet sportluftfilter.

31 Inlägg
14 augusti 2009
aspire1 skrev:
Hejsan !

Funderar på att köpa en bekants 945 och de är ett litet fel på den, ibland så vill den dö när man bromsar, så man får koppla å gasa till.

Någon som vet va de kan vara ?

Tack på förhand !

Hej
Jag har samma problem som dig med det med att den dör när du gasar och tvärsläpper gasen.. Fick du ordning på det ??? Isf vad var det??

Supraman
2 300 Inlägg
14 augusti 2009
Min har slutat göra så nu, dock vet jag inte exakt vad som fixade det för gjorde mkt samtidigt.
har bytt lmm, lambdasond och bytte slangen till btr och dumpen, nu e den så snäll.
detta i samband med toppbyte.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

1 043 Inlägg
14 augusti 2009
Spjällhus igensatt?

Sök