3653
Sök

Dump ventil montering.

82 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
#1
jag ska köpa en ny dumpventil till min s40 t4 och som jag har förstått det ska T-röret monteras i slangen till intercoolern och dumplocket ska fästas på orginal dumpen?, men jag undar var vakum slangen som går ifrån toppen på dumpventilen ska fästas någonstans i andra änden?
en fråga till er som har monterat dump på en s40 t4 frågar jag finns det en orginal dump?
isf var sitter den? och hur kommer jag åt den om den sitter dumt till? och hur pluggar jag den med dumplocket? tack på förhand.


C20LET
1 041 Inlägg
14 augusti 2009
#2
dumpen kopplas med ett T kors mellan insuget o tryckrör/slang som kommer från ic:en, sedan den lilla toppen på dumpen drar du en slang med ett T kors till en vakum någonstan runt insuget.

hoppas du får hjälp med den andra frågan av s40 folket

Vi tycker olika vet jag, that's it

224 Inlägg
14 augusti 2009
#3
Är det en öppen eller återcirkulerande dump? står endel på x40 klubben att man ska passa sig för öppen dump på s40. Gå dit och kolla så får du bra tipps. x40nordic.com


82 Inlägg
14 augusti 2009
Trådstartare
#4
är tyvärr inte medlem på x40 klubben:/ ja vet att man ska passa sig för öppen dump pga orginal luftmasse mätaren är så känslig. tack ändå tpdabster


C20LET
1 041 Inlägg
14 augusti 2009
#5
Ruggas skrev:
ja vet att man ska passa sig för öppen dump pga orginal luftmasse mätaren är så känslig.

jag har LMM på min calibra med o har en öppen dump av märke Turbo X o den går bra sålänge, har inte märkt av nån skillnad.

men skulle du ha en återcirkulerande dumpventil så ska du montera en slang på dumpen där luften dumpas o vidare med den slangen till tryckröret/slangen efter ditt LMM för den mängd luften är redan uppmätt. men rätta mig om jag har el smile
Senast redigerat av Rawad (14 augusti 2009)

Vi tycker olika vet jag, that's it

Svetsare
3 150 Inlägg
14 augusti 2009
#6
Rawad skrev:
Ruggas skrev:
ja vet att man ska passa sig för öppen dump pga orginal luftmasse mätaren är så känslig.

jag har LMM på min calibra med o har en öppen dump av märke Turbo X o den går bra sålänge, har inte märkt av nån skillnad.

men skulle du ha en återcirkulerande dumpventil så ska du montera en slang på dumpen där luften dumpas o vidare med den slangen till tryckröret/slangen efter ditt LMM för den mängd luften är redan uppmätt. men rätta mig om jag har el smile

Tänker inte rätta dig då du har alldeles rätt!

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX


Sök