3544
Sök

Rockford Fosgate Power 12a vs. Power 10or

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Funderar på vad som kommer låta skönast, har idag en Rockford Fosgate Power 12a, men funderar på att byta till två stycken RF Power 10or. Vad tror ni skillnaden kommer bli? Den/de ska drivas med ett RF Power T8002.

MVH//André

1 631 Inlägg
7 augusti 2006
Agazzie skrev:
Funderar på vad som kommer låta skönast, har idag en Rockford Fosgate Power 12a, men funderar på att byta till två stycken RF Power 10or. Vad tror ni skillnaden kommer bli? Den/de ska drivas med ett RF Power T8002.

Varför vill du byta? Vad har du mer för grejor?

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Vet inte, vill ha två stycken basar. I övrigt har jag fler power-steg och Infinity kappa högtalare, Kenwood huvudenhet modell 4500:- ungefär.

859 Inlägg
7 augusti 2006
Jag ser inte riktigt meningen med bytet. Vad exakt är du inte nöjd med? Jag menar, den möter garanterat upp ditt framsystem, de spelar ruskigt fint i en låda som passar bilen... Vad mer begär du?

MVH Theo

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
7 augusti 2006
Trådstartare
Theo skrev:
Jag ser inte riktigt meningen med bytet. Vad exakt är du inte nöjd med? Jag menar, den möter garanterat upp ditt framsystem, de spelar ruskigt fint i en låda som passar bilen... Vad mer begär du?

MVH Theo

Känns som att det borde låta bättre, eller ja, mer typ. Har iofs inte spelat power tolvan med det nya steget, men med ett T5002. Kanske är lådan som är knas då? hur mkt kan man förlora om lådan inte är 100% tät?

1 631 Inlägg
7 augusti 2006
Agazzie skrev:
Känns som att det borde låta bättre, eller ja, mer typ. Har iofs inte spelat power tolvan med det nya steget, men med ett T5002. Kanske är lådan som är knas då? hur mkt kan man förlora om lådan inte är 100% tät?

Du löser ju inte problemet med att byta bas! EN Power-tolva ska kunna spela både högt och bra. Du måste ha fel nånstans i systemet...

Låter det dåligt? Eller bara för lågt? Försök beskriva så tydligt du kan.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
känns som att den borde kunna leverera lite mer, man kan spela rätt högt, men det känns som att man borde kunna vrida upp den lite till. har inte haft konding tidigare, men ska peta in det nu.

6 851 Inlägg
8 augusti 2006
Agazzie skrev:
har inte haft konding tidigare, men ska peta in det nu.

Du kommer nog inte kunna spela högre med kondingen. möjligen (om änns det, det tvistar de lärde om fortf.) får du mera kontroll på basen?!

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
steget lär ju få mer ström av det o då förmodligen kunna leverera lite till.

6 851 Inlägg
8 augusti 2006
Agazzie skrev:
steget lär ju få mer ström av det o då förmodligen kunna leverera lite till.

Jaja, orkar inte föra nån diskution om detta mera..finns 10000000000 trådar om det. men som sagt..blir du nöjd så är det ju bra.

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
jag tvingar dig inte, så skriv inte mer, finns säkert nån som vaknat på rätt sida idag.

859 Inlägg
8 augusti 2006
Jag är pigg och glad (har bara kört 80 mil idag) :-)

Jag tror inte heller en kondig gör speciellt mycket. Det är bättre att uppgradera befintligt batteri isf.

MVH Theo

Inget liv utan Quattro
116 Inlägg
8 augusti 2006
Trådstartare
okaj, jag har iaf beställt kondingar nu. Ska bygga en ny låda, i lite stabilare material och med 110% täthet.

Theo: Du verkar ha bra koll på ljudgrejer, kan hända att jag PM'ar dig med nån fråga lr så, hoppas det är ok smile

Sök