3716
Sök

Audi motor 2,2 t: Hur mycket effekt utan att röra bottendelen

71 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Hej på er. Ja stå i startgroparna till införskaffning av en audi S6 TQ.
Nu till frågan. Hur mycket effekt kan man plocka ur motorn utan att röra underdelen?
mina planer är att byta turbo,chipp,IC,soppapump,wg och dp. Jag skulle vara tacksam för
svar och skulle vilja höra flera alternativ.

Mvh Gulafaran..lol

1 059 Inlägg
16 augusti 2009
man rec att byta vevstaksbulten vid 400 hk men finns dom sommkört betydligt mycket mer.org wg klarar 600 hk lätt. koppling o dubbelmasse svänghjul rec också o bytas.

Bygger kompletta bilar,du bestämmer.Motorjobb,styling,lack mm
samarbetspartners
JKR&Lack..CP-Service..Gik turbo..ralphsdack.com..skyltia,Inges bil och kaross
Pm för info

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 augusti 2009
Kika in på www.nordicaudi.com . Där finns mkt nyttigt.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

71 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
oki men om jag lägger mig omkring 400hk så skulle jag klar att hålla motorn hel utan att byta bultar.
snurran som jag planer på att stoppa i är en T04/e och en rs2 wg sen ska jag bara hitta ett chip till detta, något chip att rekommenderar för detta? Eller vad behöver jag mer?

71 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
nodicaudi har jag kollat men inte hittat något om det.

71 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Är det något annat man bör tänka på vi köp av en S6a tq? jag håller på att sälja min guling för att köpa en audi.

71 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
oki vad skulle de kunna ge i effekt? som du räknade upp. Är det högohmiga spridare på s6 tq? skulle jag kunna använda 630cc deka sprider efter som att jag har det liggande plus det som jag nämnde tidigare. Grenrör ska isåfall införskaffas också. Ska bara bli av med min t gula först.

1 867 Inlägg
16 augusti 2009
Listan som lind4hl kom med låter riktigt vettig, med de grejerna förvandlar du S6an till en riktigt rolig bil.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök