2256
Sök

Någon som är hajj på datorer som skulle kunna kika in och ge mig några förslag?

Varningar. 36
1 200 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
h0h0, kommer inte in på msn, är lite småbrådis då jag måste få tag på en person och endast kan nå honom den vägen.

Det står att jag inte är ansluten till .NET messenger service, har uppdaterat .NET osv, men sen då? Detta inträffade efter att jag formaterade om datorn.

Spanks för dom seriösa svaren, resten kan bita sig själva i skallen.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

122 Inlägg
16 augusti 2009
Bara ett snabbsvar utan tanke bakom.. Provat avinstallera och hämta hem nytt?

Inga problem!

Diktator
968 Inlägg
16 augusti 2009
logga in på msn hemsida, finns online grej där

Licenssvetsare
927 Inlägg
16 augusti 2009
Oljekatt skrev:
Bara ett snabbsvar utan tanke bakom.. Provat avinstallera och hämta hem nytt?

funkar till 90 procent av fallen!

eller som brandis sa, eller eBuddy.com
Senast redigerat av dcay (16 augusti 2009)

Varningar. 36
1 200 Inlägg
16 augusti 2009
Trådstartare
Inget av förslagen funkar. Fick köra ebuddy en sväng, men vill fortfarande få igång ordentliga msn så att man slipper sega med det där skiten. Provade att ominstallera men det funkade inte, samma skit fortfarande och ingen vettig information nånstans om vad fan felet är hur man gör för att få ordning på det.

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
16 augusti 2009

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

2 337 Inlägg
16 augusti 2009
Kolla så att Internet Explorer inte har ändrats till "Arbeta i nedkopplat läge".

bara för jag hamnar över dig ;D
846 Inlägg
16 augusti 2009
kolla så klockan på datorn är rätt smile går inte logga in på msn om klockan är fel wink

118 Inlägg
16 augusti 2009
Kommer det inte upp någon felkod? om det gör det så googla den!!

Double-Unicorn Rider
2 486 Inlägg
17 augusti 2009
Idiotisk idé som inte varit uppe innan - testat starta om datorn?

Vi talar om datorer. Man kan installera 1000drivrutiner till program, avinstallera och göra om och inget fungerar, sen väntar man en timma och bara testar för skoj och då går det.

Just det fel du beskriver har jag fått många gånger. Jag har aldrig behövt installera om.
Checklista:
1) Kontrollera att internet fungerar (avbockat i detta fall)

2) Ctrl+Alt+Del - se till att allt som heter msn är borta ur listan på processer. - Testa starta det igen. Fungerar det inte - gå vidare

3) Starta om datorn - testa starta msn.

4) Kontrollera internetanslutning mer noga så det inte finns begränsningar, kolla även brandväggar så MSN får ansluta till internet. Pilla vidare till det fungerar.

5) Avinstallera? - NEJ! Varför? Möjligen för att byta version eller ta bort jobbiga smileys/blinkande bokstäver men har det fungerat innan finns inte bekymmer med programmet. Och virus tar ju antivirusprogrammen bort så det ska man inte behöva tänka på.

6) Det kan vara fel på MSNs server - vänta en timma och testa igen.

Sök