4141
Sök

Bmw 325 e30 -87 Tändlägesgivare

25 Inlägg
9 augusti 2009
Trådstartare
Någon som vet om man kan testa tändlägesgivaren om den fungerar? Kan man mäta upp om den ger impulser vid kontaktstycket?  Tacksam för svar. Har just nu varken soppa lr tändning.

242 Inlägg
10 augusti 2009
du kan mäta resistansen i den och se om den är hel på det sättet och så kan du mäta volt se om du får någon impuls.

25 Inlägg
10 augusti 2009
Trådstartare
okej, eftersom det är en impulsgivare så borde man kunna mäta upp spänningen. vet du vilken spänning som gäller då motorn går runt?  Mvh

4 Inlägg
16 augusti 2009
Tjena jag har samma fel på min men den startar i bland oftast om det är varmt ute.Någon som vet vad det kan vara för fel på våra ögonstenar.
Senast redigerat av bergman00 (16 augusti 2009)

Ett riktigt sprut de enda rätta
2 252 Inlägg
16 augusti 2009
Mr_jazzon skrev:
okej, eftersom det är en impulsgivare så borde man kunna mäta upp spänningen. vet du vilken spänning som gäller då motorn går runt?  Mvh

impulserna kan du se lite då o då, men du hinner inte med att se om givaren sviker nånstans på vägen med vanlig multimeter som jag antar du använder.. bästa tipsen är mät resistansen eller så tar du ett oscilloskop och mäter givaren så få fram hela kurvan och se om de sviker nånstans..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -

25 Inlägg
19 augusti 2009
Trådstartare
okej, tackar för tipsen. Har kikat i en hayensbok. Resistansen kan mätas. Det finns värden att jämföra med. Min givare är dock hel har jag kommit fram till. Dock är det något jordfel eller spänningsfall mellan boxen och de tre relän som sitter på innerskärmen. tomgångsmotorn surrar ibland. vilket den ska göra jämt om bilen ska tända.

Sök