påsen skrev:
200hk i en B20 är inga som helst problem, handlar bara om att veta vilka delar man ska ha och det ska tålas å varvas.
I en B20 UTAN turbo så får du räkna med att varva ca. 9000rpm för att det ska ge effekt, precis som bumpe säger.
I min 142:a så hade jag ca. 160hk skulle jag gissa på, detta vid 6000rpm, sen rasade motorn av okänd anledning å en ny ska byggas ihop.
Kommer nog å bli en 2,1 elle 2,2 liters maskin med samma topp som jag hade på min andra motor, dubbla Weber 45:or, 4-1 grenrör och ett egenbyggt 2,5 tums avgas med dubbla dämpare.
Kommer även å ha skelettsvänghjul å å lättade lyftare å troligtvis chormmoley(stavning) stötstänger, hårdare ventilfjädrar och ståldrev till detta för att det ska hålla.
En 6-puckad sinterkoppling för att det inte ska slira.
Detta kommer förhoppningsvis med rätt bestyckning i webrarna å rätt tändning ge närmare 200hk beroende på hur mycket man vågar varva.
/Påsen