2815
Sök

Uppkörning

Emelie Hallberg
829 Inlägg
25 augusti 2009
Trådstartare
Tja smile

Kan tänka mig att uppkörning är krångligare än det låter?
Vissa åker bara en liten sväng utan att parkera m.m är detta vanligt eller?
Egentligen borde man väl visa att man kan mer än att bara köra i rondell, kolla döda vinkeln, speglar, eco driving? tongue
Håller på att köra en massa lektioner nu m.m 640kr för en 45min lektion hmm inte billigt alls

MVH

Motlem
23 Inlägg
25 augusti 2009
Själv fick jag åka en rondell, ett par hundra meter på motorväg, landsväg, accelerera sen tvärnit, backa runt hörn, och så var det klart! Jag trodde man skulle få fickparkera men det slapp jag.

Jag tror att en uppkörning som du beskriver är ganska vanlig. Jag behövde inte äns lyfta på motorhuven för att kolla kylarvätska. Kollade bara att blinkers och bromsar fungerade innan vi körde iväg.

Det var inte så krånglig uppkörning. Jag har ett par kompisar som tog körkort i veckan, de klarade det på första försöket utan större problem. Har du mycket mängdkörning bakom dig så räcker det med att gå igenom alla punkter som körläraren vill kolla att du behärskar, sen är det bara att köra upp! wink

Forummoderator
26 339 Inlägg
25 augusti 2009
640 spänn för en lektion..jisses. Kostade 350 har jag för mig när jag övningskörde tongue

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 108 Inlägg
25 augusti 2009
640 spänn för 45min? Shit låter som om jag ska flytta till Söderhamn istället roll, verkar finnas pengar att tjäna. Här är det 580-600 för 60min som är "standard" om man köper en lektion, med paket blir det några tior billigare.

Hur som helst så ser jag ingen större frågeställning? Det skrevs en tråd angående uppkörningar senast för några dagar sedan. Fråga en trafiklärare på din skola om hur en uppkörning går till så berättar dom det.

Du blir inte klokare av att läsa på ett forum men en uppkörning ska innehålla en mindre säkerhetskontroll och en halvtimmes blandad körning ungefär, det inspektören tittar främst på är om han skulle vilja möta dig i trafiken eller om han skulle vilja låna ut sin privata bil till dig wink

Låser här med hänvisning till rubriksanvisningarna, testa sökfunktionen om det är mer du vill veta.

Sök